IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Browsing Subsecția Design și Tehnologii Poligrafice, Design Indusrial by Issue Date

Browsing Subsecția Design și Tehnologii Poligrafice, Design Indusrial by Issue Date

Sort by: Order: Results:

  • КАТЫНСУС, Никита; ЯБАНЖИ, Ксения (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Генеративный дизайн представляет собой подход к созданию цифровых или физических продуктов, при котором компьютерные технологии, такие как ChatGPT, MidJourney, DALL-E и другие, принимают участие в проектировании. Эти ...
  • ADASCALIȚA, Lucia (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Lucrarea de față își propune să evidențieze implicarea pictorițelor Valentina Rusu-Ciobanu, Elena Rotaru, Natalia Bahcevan și Margareta Chițcatîi în procesul evolutiv al graficii satirice din Republica Moldova precum și ...
  • VASILIEV, Nicoleta (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Ambalajele pentru fructe și legume au o importanță crucială în protejarea, prezentarea și transportul acestor produse, având multiple funcții, de la prevenirea deteriorării la transmiterea informațiilor consumatorilor. ...
  • ADASCALIȚA, Lucia (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Industria de ambalaje este una de amploare și principalii jucători de pe această piață trebuie să se alinieze măsurilor practice cu referire la protecția mediului și strategiile de economie circulară. În acest context de ...
  • TIMOSIN, Valeria; CODJEBAS, Diana (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Horror games are quite popular in the gaming industry due to humanity's fascination with fear and adrenaline. The physiological effects of adrenaline rushing into the bloodstream and psychological consequences, such as ...
  • NASTAS, Maria (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Ex-libris reprezintă o expresie artistică, un brand identitar în miniatură, un ansamblu compozițional-simbol al deținerii unor ediții de carte care au devenit în timp obiecte de artă de mare valoare. Elemente de identitate ...
  • PLUGARU, Madlen (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    This article explores the impact of video games on children and their cognitive abilities. Due to technological advancements, children nowadays have access to a variety of gadgets that allow them to entertain themselves. ...
  • GOLBAN, Livia (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    This article research into the significance of design in marketing. In essence, graphic design serves as a medium for conveying messages. It functions as a way of communication, providing a distinctive and effective avenue ...
  • TRACI, Selena (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    This article is about the concept of graphic design and its evolution along the development of human civilization and the history of this field. It dates back to the prehistoric era, starting with cave paintings, hieroghlyphs ...
  • NOVAC, Maria (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    As the gaming industry continues to evolve and expand, the number of individuals it affects and the ethical aspects surrounding game design also increase. This article explores the moral attitudes and responsibilities that ...
  • MADAN, Elena; SÎRBU, Dina (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Studiul de caz prezintă procesul de realizare a unui afiș pentru aniversarea a 60 de ani ai Universității Tehnice a Moldovei. Utilizând metoda hărții mentale, au fost identificate caracteristicile esențiale ale afișului, ...
  • VASILIEV, Nicoleta; PISAROGLO, Eugen (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Studiul evidențiază metoda învățării prin proiecte (PBL), care se concentrează pe abordarea activă și contextualizată a conținutului de învățare. PBL implică rezolvarea de probleme reale și crearea de produse tangibile, ...
  • GHITINOV, Arsen (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    According to this paper, the wonderful world of game design lies beneath the captivating graphics and immersive stories. It explores the fundamental principles that bring games to life. We unpack the MDA framework: mechanics, ...
  • SUHOBORCENCO, Ecaterina (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    According to this study, color plays a fundamental part in each facet of human life and games are not an exception. A universal approach to color is essential for the game design industry, considering factors like color ...
  • MUSTEAȚA, Daria; CEBANIȚA, Alessia (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Studiul a avut ca scop analiza soluțiilor cromatice ale afișelor și impactul acestora asupra percepției mesajelor transmise. Fenomenul afișelor este prezent în diverse contexte, caracterizate prin diversitatea mesajelor ...
  • PALADI, Andreea (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Materialele plastice constituie unul dintre cei mai importanți polimeri pe bază de petrochimie, utilizați pe scară largă în diverse scopuri. Majoritatea acestor polimeri sunt pe bază de petrol și sunt produși prin metode ...
  • FLOCA, Alexandrina (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    This paper highlights the importance of graphic designer and their great contribution to the development of our world. Science fiction movies have shown us many times that nothing good can come from a computer that begins ...
  • RUCICA, Ilia (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    This article informs us about the most common mistakes made by the game developers and provides some solutions to avoid them. It highlights the importance of project planning and the need of a good game design document. ...
  • GÎNCEANU, Anastasia (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    In the video game universe, each pixel possesses the ability to alter perceptions and exert influence over cultures. Our responsibility lies in ensuring that this influence is guided by respect and fairness, not objectification ...
  • MORARU, Alexandru (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    This article highlights the importance of camera perspective which plays a significant role in the way we experience video games. Perspectives in video games, whether first-person, third-person, side view, top-down, or ...

Search DSpace


Browse

My Account