Uniunea Europeană (UE) reprezintă una dintre cele mai dinamice și atractive regiuni turistice ale lumii cu cele mai mari fluxuri de turiști înregistrate la nivel mondial. Activitatea turistică are un impact extrem de puternic asupra economiilor unor state (de exemplu: Spania, Franța, Italia) cu ponderi însemnate în PIB-urile naționale cuprinse între 11 și 15%. Dat fiind faptul că această activitate este cea mai afectată de urmările crizei economice provocate de pandemia de COVID-19, evoluția ulterioară se va baza pe o nouă arhitectură de tipuri de relații economice, lumea fiind conștientă de faptul că businessul nu se va mai face ca mai înainte. În articol este analizată statistica economiei turismului din UE la care s-a ajuns, altfel spus, linia de start pentru un nou tip de relații, a căror relansare depinde de abilitățile manageriale, marketologice și logistice etc., pe care le vor utiliza guvernele naționale, precum și autoritățile centrale comunitare. Situația incertă și imprevizibilă impun autoritățile de diferit nivel să recurgă la cele mai neordinare, diverse și, uneori, nepopulare metode. Complexitatea acestor măsuri întreprinse se bazează pe prevederile politicii comunitare în domeniul turismului și pe Strategia europeană pentru ocuparea forței de muncă a UE. Sunt examinate și unele acțiuni și scenarii pe care încearcă să le implementeze la moment guvernele unor state, făcând anumite estimări și prognoze.
The European Union (EU) is one of the most dynamic and attractive tourist regions in the world with the highest flows of tourists in the world. Tourism activity has an extremely strong impact on the economies of some countries (for example: Spain, France, Italy) with significant shares in national GDPs ranging between 11-15%. Given that this activity is the most affected by the consequences of the economic crisis caused by the COVID-19 pandemic, the subsequent evolution will be based on a new architecture of types of economic relations, the world being aware that business will no longer be before. The article analyses the statistics of the EU tourism economy, which is, in other words, the starting line for a new type of relationship, the relaunch of which depends on managerial, market and logistics skills, etc. which will be used by national governments as well as the central Community authorities. The uncertain and unpredictable situation requires authorities of different levels to resort to the most unusual, diverse and sometimes unpopular methods. The complexity of these measures is also based on the provisions of the Community's tourism policy and the European Employment Strategy of the EU. It also examines some actions and scenarios that are currently being implemented by some state governments, making certain estimates and forecasts.