Abstract:
Prin strategii de promovare a produselor se subințelege ansamblul de acțiuni demarate cu scopul de informare și atragere a unui număr cât mai mare de clienţi potenţiali care ar fi satisfăcuți de produsele promovate acoperindule necesitățile. În condiţiile actuale ale dinamismului economicosocial, prezenţa cu succes a unei întreprinderi pe piaţă este din ce în ce mai dificilă. Concurenţa este foarte puternică în marea majoritate a domeniilor de activitate, astfel încât pentru a supravieţui şi a se dezvolta, entitatea trebuie săşi
elaboreze o strategie de promovare a produselor sale. Pentru realizarea strategiei întreprinderea trebuie să comunice cu piaţa, trebuie săşi informeze potenţialii clienţi despre existenţa ei, despre modalităţile în care produsele pe care le oferă pot intra în posesia acestora. Întocmirea unei strategii de promovare nu se poate realiza fără o viziune unitară asupra tuturor componentelor mixului de marketing (politica de produs, politica de preţ, politica de distribuţie, politica promoţională).