Show simple item record

dc.contributor.author GOROBIEVSCHI, Svetlana
dc.date.accessioned 2020-09-10T08:05:54Z
dc.date.available 2020-09-10T08:05:54Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.citation GOROBIEVSCHI, Svetlana, FORFOLEA, Mariana. Modelarea proceselor de utilizare a instrumentelor publicitare în condiţii concurenţiale. In: Economica. 2010, Nr. 3(73), pp. 31-42. ISSN 1810-9136. en_US
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/9338
dc.description.abstract În articolul dat, autorul descrie conceptul din care reiese că succesul unei firme este dependent de factorii exogeni şi endogeni, care-l influenţează, iar profitul rămâne scopul final şi raţiunea oricărei activităţi economice. Se admite situaţia economică a firmei, când aceasta se poate găsi în trei stări posibile: la nivel bun, suficient şi insuficient de dezvoltare economică. Bazându-ne pe această poziţie, autorul examinează trei variante posibile ale stărilor economice în funcţie de diferite nivele preinvestiţionale, când întreprinderea efectuează investiţi în sistemul economico-financiar; în afaceri; investiţii de îmbunătăţire a calităţii activităţilor respective. Prin instrumentele matematice utilizate, autorul reuşeşte să prognozeze profitul firmei după investiţiile respective în funcţie de nivelul preinvestiţional. Sunt importante concluziile autorului privind efectuarea investiţiilor în condiţiile de criză economică a firmelor. en_US
dc.description.abstract The author of this article follows the concept that the success of a company is dependent on exogenous and endogenous factors that have an influence on the company’s activity, and the profit remains the final goal and the reason of any economic activity. The economic situation of the company is recognized when it is found in three states: on a good, sufficient and insufficient level of economic development. This being stated, the author examines three possibilities, depending on different pre-investment levels, that make: a) investments into the economic and financial system, b) functional investments into business and c) investments into the quality of those activities. Using mathematical tools the author forecasts the profit of the company after the investments were made judging by the pre-investment level. Also an important part are the conclusions imposed by the author regarding the investments during an economic crisis of the companies. en
dc.language.iso en en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Academia de Studii Economice din Moldova en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject întreprinderi en_US
dc.subject firme en_US
dc.subject investiţii en_US
dc.subject business en_US
dc.subject enterprises en_US
dc.subject investments en_US
dc.title Direcţionarea optimă a investiţiilor unei firme en_US
dc.title.alternative Optimal orientation of company investments en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account