IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin activități de mentorat

Show simple item record

dc.contributor.author GOGOI, Elena
dc.date.accessioned 2024-06-20T06:58:00Z
dc.date.available 2024-06-20T06:58:00Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation GOGOI, Elena. Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin activități de mentorat. In: Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației), 2023, nr. 5(165), pp. 64-68. ISSN 1857-2103. en_US
dc.identifier.issn 1857-2103
dc.identifier.uri https://doi.org/10.59295/sum5(165)2023_11
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/27521
dc.description.abstract Dat fiind dinamismul societății, dar și a reformelor din sistemul educațional, personalul academic trebuie să se adapteze în timp record pentru a face față imperativelor acestora. Procesul de predare în care sunt antrenate cadrele didactice necesită actualizare, accelerare și consolidare. În acest context, constatăm că parteneriatele de învățare devin tot mai prezente în mediul academic, mentoratul fiind recunoscut drept unul din cele mai răspândite. Astfel, mentoratul, fiind ancorat în programele de formare profesională devine un instrument orientat spre dezvoltarea carierei didactice. Scopul studiului dat rezidă în identificarea și configurarea ariei comportamentale a mentorului în învățământul superior. Modelul identificat va contribui la consolidarea competențelor profesionale și sporirea calității procesului educațional. en_US
dc.description.abstract Given the dynamism of society, but also of the reforms in the educational system, the academic staff must adapt in record time to face their imperatives. The teaching process in which teachers are involved needs to be updated, accelerated and strengthened. In this context, we find that learning partnerships are becoming more and more present in the academic environment, mentoring being recognized as one of the most widespread. Thus, mentoring, being anchored in professional training programs, becomes a tool oriented towards the development of the teaching career. The purpose of this study resides in the identification and configuration of the mentor’s behavioral framework in higher education. The identified model will contribute to strengthening professional skills and increasing the quality of the educational process. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Moldova en_US
dc.relation.ispartofseries Studia Universitatis Moldaviae (Seria Ştiinţe ale Educației);2023, nr. 5(165)
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject arie comportamentală en_US
dc.subject mentorat en_US
dc.subject mentori en_US
dc.subject cadre didactice en_US
dc.subject behavioral framework en_US
dc.subject mentoring activity en_US
dc.subject mentorship en_US
dc.subject teachers en_US
dc.title Dezvoltarea profesională a cadrelor didactice prin activități de mentorat en_US
dc.title.alternative The professional development of teachers through mentoring activities en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account