IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Experienţe e-learning la cursul Reţele de calculatoare în învăţământul superior

Show simple item record

dc.contributor.author PECA, Ludmila
dc.date.accessioned 2024-01-19T09:27:37Z
dc.date.available 2024-01-19T09:27:37Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation PECA, Ludmila. Experienţe e-learning la cursul Reţele de calculatoare în învăţământul superior. In: Intellectus, 2023, nr. 2, pp. 62-72. ISSN 1810-7079. en_US
dc.identifier.issn 1810-7079
dc.identifier.uri https://doi.org/10.56329/1810-7087.23.2.07
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/25917
dc.description.abstract This article examines the impact and benefits of e-learning in higher education, focusing on student experience in the Computer Networks course. To evaluate the meaning of e-learning, the author used a complex questionnaire, applied to 98 students from the Technical University of Moldova. The results highlighted the importance of course structure, reliance on deep study, lecturer training quality, feedback and interaction, and use of digital resources. The article argues that e-learning has significant potential to improve academic performance, save time and costs, and provide access to quality educational content. The study highlights the significant contribution of e-learning to improving the learning process in higher education and to meeting the evolving needs of students and labor market demands. en_US
dc.description.abstract Articolul de faţă examinează impactul și beneficiile e-learning în învăţământul superior, centrat pe experienţa studenţilor în cadrul cursului de Reţele de calculatoare. Pentru a evalua semnificaţia e-learning, autorul a folosit un chestionar complex, aplicat la 98 de studenţi ai Universităţii Tehnice a Moldovei. Rezultatele au scos în evidenţă importanţa structurii cursului, încrederea în studiul profund, calitatea pregătirii lectorilor, feedbackul și interacţiunea, precum și utilizarea resurselor digitale. Articolul argumentează că e-learning are un potenţial semnifi cativ de a îmbunătăţi performanţa academică, de a economisi timp și costuri și de a oferi acces la conţinut educaţional de calitate. Studiul evidenţiază contribuţia semnifi cativă a e-learning la îmbunătăţirea procesului de învăţare la nivelul învăţământului superior și la satisfacerea nevoilor în evoluţie ale studenţilor și cerinţelor pieţei muncii. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Agentia de Stat pentru Proprietatea Intelectuala a Republicii Moldova (AGEPI) en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject e-learning en_US
dc.subject Technical University of Moldova en_US
dc.subject high education en_US
dc.subject resurse digitale en_US
dc.subject învăţământ superior en_US
dc.subject Universitatea Tehnică a Moldovei en_US
dc.title Experienţe e-learning la cursul Reţele de calculatoare în învăţământul superior en_US
dc.title.alternative E-Learning Experiences in the Computer Networks Course in Higher Education en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account