IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Indispensabilitatea interactivității umane în contextul crizei COVID-19

Show simple item record

dc.contributor.author PERCIUN, Andrei
dc.date.accessioned 2022-03-16T07:15:13Z
dc.date.available 2022-03-16T07:15:13Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.citation PERCIUN, Andrei. Indispensabilitatea interactivității umane în contextul crizei COVID-19. In: Revista de Filosofie, Sociologie şi Ştiinţe Politice, 2021, N. 1(185), pp. 172-181. ISSN 1957-2294. en_US
dc.identifier.issn 1957-2294
dc.identifier.uri https://doi.org/10.53783/18572294.21.185.14
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/19675
dc.description.abstract Acest articol este cât se poate de actual în contextul implementării regimului de lucru de la distanță și studiilor on-line. Faptul că te poți afla la lucru sau la ore într-un context casnic reprezintă un privilegiu deosebit. Cu toate acestea, nu putem trece cu vederea unele lacune acestui tip de experiență. În cazul predării, cunoștințele nu se pot interpreta ca o sumă de date ce așteaptă să fie livrate destinatarilor. Contextul social și interacțiunea umană relevă dimensiunea de sens al cunoștințelor, iar odată cu prinderea sensului – individul, iar în cazul procesului de învățare – studentul, care este în stare să înțeleagă rostul și aplicabilitatea cunoștințelor. Vivacitatea stratului de semnifificații se menține implicit datorită interacțiunii dintre oameni. Exigența de a întreține o comunicare eficientă în regimul studiilor de la distanță reprezintă o adevărată provocare, în primul rând, pentru profesori. În aceste împrejurări profesorul riscă să devină un livrator de date și mai puțin un formator de sensuri. en_US
dc.description.abstract This article is particularly relevant in the context of the implementation of remote work regime and online studies. The fact that you can be at work or in the classroom in a domestic context is a special privilege. However, we cannot overlook some of the shortcomings of this type of experience. In the case of teaching, we must not interpret knowledge as a sum of data that needs to be delivered to the recipient. Currently, the problem of information interference has almost disappeared. Knowledge is more than a sum of data. The social context and human interaction reveal the meaningful dimension of knowledge, and once the meaning is grasped - and in the case of the learning process the student - will be able to understand the purpose and applicability of knowledge. The vivacity of the layer of meanings is maintained due to the interaction between people. The requirement to maintain effective communication in the distance learning regime is a real challenge, first of all, for the teacher. In these circumstances the teacher risks becoming a data provider. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Institutul de Cercetări Juridice şi Politice al AŞM en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject pandemie en_US
dc.subject Covid-19 en_US
dc.subject fenomenologie en_US
dc.subject pandemic en_US
dc.subject phenomenology en_US
dc.title Indispensabilitatea interactivității umane în contextul crizei COVID-19 en_US
dc.title.alternative The indispensability of human interactivity in the context of the COVID-19 crisis en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account