IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Reflexii asupra implementării curriculumului modular tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor în învățământul profesional tehnic

Show simple item record

dc.contributor.author GÎNCU, Silviu
dc.date.accessioned 2021-12-29T14:50:48Z
dc.date.available 2021-12-29T14:50:48Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation GÎNCU, Silviu. Reflexii asupra implementării curriculumului modular tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor în învățământul profesional tehnic. In: Acta et Commentationes Sciences of Education, 2018, V. 14, Iss.3, pp. 78-85. ISSN 1857-0623, 2587-3636. en_US
dc.identifier.issn 1857-0623
dc.identifier.issn 2587-3636
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/18633
dc.description.abstract Progresul continuu al tehnologiilor informaționale precum și procesul globalizării impun schimbări asupra modului de formare a forței de muncă. În ultimele decenii, în multe țări, a fost evidentă o neconcordanță între abilitățile impuse de sistemul național de învățământ și cele solicitate la locul de muncă. Această neconcordanță a fost exacerbată în ultimii ani prin integrarea noilor tehnologii în aproape orice domeniu de activitate profesională. Reducerea decalajului dintre educație și lumea muncii este, așadar, o prioritate pentru majoritatea guvernelor, din cauza potențialelor beneficii economice și sociale care trebuie obținute din creșterea ponderii populației active. en_US
dc.description.abstract The rapid technological developments we are witnessing together with the forces of globalization, are likely to lead to radical changes in the world of work. During the past several decades a mismatch has been evident in many countries between the skills imparted by the national education system and those demanded by the workplace. This mismatch has been exacerbated in recent years with the integration of new technologies in almost every sphere of professional activity. Narrowing the gap between education and the world of work is thus a priority for most governments because of the potential economic and social benefits to be derived from increasing the proportion of the population that is engaged in productive livelihoods. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject tehnologia informației en_US
dc.subject comunicații en_US
dc.subject învățământ profesional tehnic en_US
dc.subject information technology en_US
dc.subject communications en_US
dc.subject technical professional education en_US
dc.title Reflexii asupra implementării curriculumului modular tehnologia informaţiei şi a comunicaţiilor în învățământul profesional tehnic en_US
dc.title.alternative Reflections on the implementation of the modular curriculum information and communication technology in technical professional education en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account