IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Învăţarea centrată pe student în formarea profesională la specialitățile Informatică și Tehnologii informaționale

Show simple item record

dc.contributor.author BURLACU, Natalia
dc.date.accessioned 2021-11-30T09:11:32Z
dc.date.available 2021-11-30T09:11:32Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation BURLACU, Natalia. Învăţarea centrată pe student în formarea profesională la specialitățile Informatică și Tehnologii informaționale. In: Revistă de știinţe socioumane, 2016, N. 2016, pp. 45-51. ISSN 1857-0119. en_US
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/18210
dc.description.abstract Articolul reflectă specificul implementării învățării centrate pe student (ÎCS) în cadrul formării profesionale la specialitățile Informatică și Tehnologii informaționale. Autorul consemnează problemele, aria beneficiilor, atingând și unele căi de soluționare adecvată a problemelor cu care se confruntă actual ÎCS în aplicarea sa în realitatea de predare-învățareevaluare. en_US
dc.description.abstract There are reflects specifics of implementation of student-centered learning (SCL) in the context of professional training at specialties Computer Science and Information Technologies in this article. Author designates some problems, area of benefits, imperatives, touching adequate ways of solving some of situations which with are facing SCL in the reality of application of teaching-learning-assessment process actually. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Pedagogică de Stat „Ion Creangă“ din Chişinău en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject studenți en_US
dc.subject formare profesională en_US
dc.subject students en_US
dc.subject professional training en_US
dc.title Învăţarea centrată pe student în formarea profesională la specialitățile Informatică și Tehnologii informaționale en_US
dc.title.alternative Student-centered learning process in the during of professional training at the specialty „Informatics and Information Technologies” en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account