IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Aspecte psihopedagogice ale dezvoltării comportamentului moral în funcție de vârstă

Show simple item record

dc.contributor.author LUNGU, Viorelia
dc.date.accessioned 2021-11-25T10:03:58Z
dc.date.available 2021-11-25T10:03:58Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation LUNGU, Viorelia. Aspecte psihopedagogice ale dezvoltării comportamentului moral în funcție de vârstă. In: Acta et commentationes (Ştiinţe ale Educaţiei), 2020, N. 4(22), pp. 195-203. ISSN 1857-0623. en_US
dc.identifier.issn 1857-0623
dc.identifier.uri https://doi.org/ https://doi.org/10.36120/2587-3636.v22i4.195-203
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/18168
dc.description.abstract Formarea comportamentului moral se bazează pe acțiuni și deprinderi morale. Din perspectivă psihologică, pentru a dezvolta un comportament moral trebuie să ai o conștiință morală ce poate fi formată prin dimensiunile cognitivă, afectivă și volitivă. Dacă aspectul cognitiv are la bază elemente pedagogice (însușiri de norme, formarea de reprezentări, structurarea judecăților morale etc.), atunci aspectul afectiv și cel volitiv se explică psihologic (cum se formează prin perceperea trăirilor emoționale, a sentimentelor altruiste ale altora față de noi și ale noastre față de alții care trebuie să ducă, ca finalitate, la săvârșirea actului, la actele de voință). Personalitatea umană se exprimă prin comportament. Formarea conștiinței și a conduitei morale este în strânsă relație cu etapele psihogenetice ale dezvoltării omului. În funcție de faptul dacă se formează sau nu comportamentul moral la un anumit stadiu al vieții se dezvoltă și relațiile unui grup sau ale unei societăți, relații care pot fi adecvate sau defectuoase. en_US
dc.description.abstract Forming moral behavior is based on moral actions and habits. From a psychological perspective, in order to develop moral behavior, you must have a moral conscience that can be formed through the cognitive, affective and volitional dimension. If the cognitive aspect is based on pedagogical elements (traits of norms, the formation of representations, and the structure of moral judgments, etc.), then the affective and the volitional aspect is psychologically outspoken (as they are formed by perceiving the emotional experiences, the altruistic feelings of others by us, and ours to others who must lead, as a finality, to the act, to the acts of will). Human personality is expressed by behavior. Formation of conscience and moral conduct is closely related to the psychogenic stages of human development. Depending on whether or not the moral behavior is formed at a certain stage in life, the relationships of a group or society that may be appropriate or defective develop. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Tiraspol en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject personalități en_US
dc.subject conduită morală en_US
dc.subject personalities en_US
dc.subject moral conduct en_US
dc.title Aspecte psihopedagogice ale dezvoltării comportamentului moral în funcție de vârstă en_US
dc.title.alternative Psychopedagogical aspects of the development of moral behavior in dependence of age en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account