IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Model de implementare a învăţămîntului centrat pe necesităţile elevului în şcoala profesional tehnică

Show simple item record

dc.contributor.author ALCAZ, Olga
dc.date.accessioned 2020-10-07T07:37:23Z
dc.date.available 2020-10-07T07:37:23Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation ALCAZ, Olga. Model de implementare a învăţămîntului centrat pe necesităţile elevului în şcoala profesional tehnică. In: Revista Didactica Pro…, revistă de teorie şi practică educaţională. 2016, nr. 4(98), pp. 18-21. ISSN 1810-6455. en_US
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/10485
dc.description.abstract Caracteristica esenţială a învăţămîntului centrat pe elev constă în plasarea în prim-planul procesului instructiv-educativ nu a materiei de studiu, ci a elevului. În învăţămîntul profesional tehnic, procesul învăţării implică interacţiuni cu ceilalţi elevi, inclusiv învăţare în grup, în cadrul căreia formabilii discută, procesează şi multiplică cunoştinţele dobîndite. Astfel, învăţarea devine o activitate mediată şi facilitată social. Predarea-învăţarea centrată pe elev uşurează transferul de cunoştinţe şi aplicarea lor în viaţa de zi cu zi, în situaţii variate, fapt care pregăteşte absolventul şcolii profesionale pentru o integrare mai eficientă în activitatea de muncă. The essential feature of student-centered education is to place the student into the center of the learning process but not the educational material. Technical vocational education has its specifics, thus centering the student in the learning process involves interaction with other students, including peer learning, when students discuss, aquire, process and multiply the learned knowledge. Learning becomes a social activity mediated and facilitated. Student-centered learning facilitates knowledge transfer in learning through the teacher’s role to provide useful and realistic information, that can be applied daily in varied situations, which prepares graduate of professional school to more efficiently integrate into work. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Centrul Educaţional PRO DIDACTICA en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject student-centered education en_US
dc.subject technical vocational education en_US
dc.subject professional school en_US
dc.subject knowledge en_US
dc.title Model de implementare a învăţămîntului centrat pe necesităţile elevului în şcoala profesional tehnică en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account