IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Piaţa de asigurări şi strategia de marketing în Republica Moldova

Show simple item record

dc.contributor.author MANOLE, Tatiana
dc.contributor.author MAGLA, Angela
dc.date.accessioned 2020-10-01T13:52:28Z
dc.date.available 2020-10-01T13:52:28Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation MANOLE, Tatiana, MAGLA, Angela. Piaţa de asigurări şi strategia de marketing în Republica Moldova. In: Economica. 2011, nr. 3, pp. 9-20. ISSN 1810-9136. en_US
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/10297
dc.description.abstract În acest articol, autorii cercetează piaţa de asigurări din Republica Moldova. Acest fenomen trece printr-o perioadă de aprigă concurenţă, ceea ce duce la întărirea poziţiei unor companii şi slăbirea altora. Acest proces este benefic pentru asiguraţi, fiind mai siguri în solvabilitatea companiilor de asigurări. Autorii indică că la diferite tipuri de asigurări, conform legislaţiei, se aplică coeficienţi de diferenţiere. Tendinţa de dezvoltare a pieţei de asigurări din Moldova este determinată de o serie de indicatori, ce caracterizează calitatea serviciilor prestate de companiile locale de asigurare şi, înainte de toate, de capacitatea financiară a acestora de a-şi onora obligaţiunile asumate. Cel mai reprezentativ indicator al dezvoltării industriei asigurărilor rămâne a fi volumul total al primelor de asigurare subscrise (inclusiv primele primite în reasigurare), care pe parcursul perioadei de studiu se află în continuă ascensiune. Cerinţele faţă de asigurători urmăresc, în primul rând, consolidarea pieţei asigurărilor, protejarea intereselor asiguraţilor, evaluarea prudentă a riscurilor şi consolidarea stabilităţii companiilor de asigurări. en_US
dc.description.abstract This article contains a research on insurance market of the Republic of Moldova. It faces a period of strong competition which strengthens the position of certain companies and worsens other companies’position. This process has a positive impact on insured persons, who are surer of the insurance companies’solvency. The authors state that differentiation coefficients are applied to different insurance types according to legislation. The development tendency in the Moldovan insurance market is determined by a series of indicators characterizing the quality of services rendered by local insurance companies and first of all by their financial ability to fulfill assumed obligations. The most significant indicator of insurance industry development remains the total volume of subscribed insurance premiums (incl. reinsurance premiums), which was continuously growing during the research period. The requirements established for insurers are meant first of all to strengthen the insurance market, protect the insureds’ interests, carefully assess the risks and improve the sustainability of insurance companies.
dc.language.iso en en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Academia de Studii Economice din Moldova en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject asigurări en_US
dc.subject insurances en_US
dc.title Piaţa de asigurări şi strategia de marketing în Republica Moldova en_US
dc.title.alternative Insurance market and marketing strategy in the Republic of Moldova en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account