Sistem hibrid de propulsie pentru o ambarcaţiune, format din corpul (1) ambarcaţiunii instalat pe două corpuri plutitoare (2, 3), două turbine eoliene (4, 5) cu ax vertical tip Darrieus sau Savonius, un sistem (6) solar fotovoltaic, un mecanism de propulsie cu elice (8) şi un sistem de acumulare a energiei electrice (7), iar sistemul solar fotovoltaic (6) este instalat fix pe acoperişul ambarcaţiunii în poziţie orizontală, prima turbină eoliană (4) cu ax vertical este instalată pe o parte a ambarcaţiunii şi are unghiul de înclinare a palelor de dreapta, a doua turbină eoliană (5) cu ax vertical este instalată pe partea opusă a ambarcaţiunii şi are unghiul de înclinare a elicelor de stânga, arborele verticalal primei turbine este legat printr-o transmisie conică de multiplicare cu statorul al unui generator electric, iar arborele vertical al celei de-a doua turbine eoliene este legat printr-o a doua transmisie conică de multiplicare cu rotorul al unui prim generator electric.
The invention relates to electrically powered boats, namely, to boats powered by renewable energy. Hybrid propulsion system for a boat, consisting of the boat body (1) installed on two floating bodies (2, 3), two wind turbines (4, 5) with vertical axis Darrieus or Savonius type, a solar photovoltaic system (6), a propeller propulsion mechanism (8) and an electrical energy storage system (7). The photovoltaic solar system (6) is fixedly installed on the roof of the boat in a horizontal position, the first wind turbine (4) with a vertical axis is installed on one side of the boat and has a right-hand blade inclination angle, the second wind turbine (5) with a vertical axis is installed on the opposite side of the boat and has a left-hand propeller inclination angle, the vertical shaft of the first turbine is connected through a bevel gear to the stator of an electric generator, and the vertical shaft of the second wind turbine is connected through a second bevel gear to the rotor of a first electric generator.