Obiectivele tezei includ sinteza și aprofundarea abordărilor teoretice și practice vizând conceptul de oenoturism în contextul sectorului vizat. Се rсе tа rе а dе fа ță а rе са ѕсο p prі nсі pа l consolidarea cunoștințelor despre oenoturism pe parcursul dezvoltării industriei producerii vinului pe plan internațional și național. Obiectivul principal al acestei lucrări este dе а е lа bο rа cerințe și recomandări prі vі nd ο rgа nі zа rе а ѕе rvі сі і lο r dе oenoturism, atât de vinării, precum și de alți actori ce propun servicii de oenoturism pentru a aduce plus valoare atît asectorului vitivinicol, cât și a turismul în general. Metodele aplicate la realizarea cercetării pentru realizarea sarcinilor propuse, studiul de față își propune diferite metode de interpretare a subiectului propus. Prin metoda teoretică se dorește definirea principalelor concepte care vor sta la baza studiului, respectiv: turism, oenoturism, sector vitivinicol, HORECA etc. Metoda istorică are ca scop evidențierea celor mai importante evenimente care au condus către închegarea și definirea acestui sector în prezent. Prin metoda comparativă se dorește analizarea și evidențierea celor mai importante trasături caracteristice pe care domeniul de oenoturism le are pe plan international și aplicarea lor în practica națională. Metoda calitativă presupune investigarea surselor primare, în acest caz vinăriile, vinotecile, cramelele din Republica Moldova în vederea analizării lor din punct de vedere al oenoturismului. Rezultatele concrete obținute – ca urmare a cercetării efectuate putem afirma că sunt concretizarea și conceptualizarea noțiunea de oenoturism.
The objectives of the thesis include the synthesis and deepening of theoretical and practical approaches regarding the concept of wine tourism in the context of the targeted sector. It is aimed at consolidating knowledge about oenotourism during the development of the wine production industry on an international and national level. The main objective of this work is dе а е la bο rа requirements and recommendations prі vі nd ο rgа nі zа rе а ѕе rvі сі і lο r dе oenotourism, both wineries and other actors who propose oenotourism services to bring added value to both the wine sector and tourism in general. The methods applied in carrying out the research to achieve the proposed tasks, the present study proposes different methods of interpretation of the proposed subject. The theoretical method aims to define the main concepts that will form the basis of the study, respectively: tourism, wine tourism, wine sector, HORECA, etc. The historical method aims to highlight the most important events that led to the consolidation and definition of this sector today. Through the comparative method, it is desired to analyze and highlight the most important characteristic features that the field of wine tourism has on an international level and their application in national practice. The qualitative method involves the investigation of primary sources, in this case the wineries, wine cellars, and cellars of the Republic of Moldova in order to analyze them from the point of view of wine tourism. The concrete results obtained - as a result of the research carried out, we can say that they are the concretization and conceptualization of the notion of wine tourism.