Din ce în ce mai mulţi oameni realizează astăzi că succesul, indiferent de domeniul în care este dorit, este direct proporţional cu abilitatea de a construi şi promova o imagine atractivă, cu abilitatea de a comunica, respectiv cu simţul de a şti ce, cât şi cui să comunici, într-un cuvînt: aptitudinea de a relaţiona. Din acest puct de vedere este interesant de studiat impactul pe care informaţia îl are asupra imaginii instituţiilor sau companiilor (în special ale statului). În ultima vreme, practica a dovedit faptul că imaginea unei organizaţii are o valoare patrimonială şi este uneori esenţială pentru creşterea credibilităţii acestuia. Prin imagine înţelegem un atribut al vieţii psihice, dar şi psihosociale, bazat pe capacitatea psihicului uman de a-şi construi reprezentări mentale – capacitate care este esenţială în actul comunicării. Perceperea corectă a impactului deosebit al informaţiei asupra diferitelor segmente ale populaţiei, a rolului imens al comunicării şi imaginii devine un deziderat al analiştilor politici, economici sau financiari. Ei sunt conştienţi că informaţia înseamnă putere. În acest sens, James R. Sohteisinger, într-un articol adaptat după “America şi lumea”, 1992-1993, scria: “parafrazându-l pe John F. Kennedy, putem spune că «o singură imagine TV are un impact mai mare decât 10.000 de cuvinte».” Într-adevăr, reacţia maselor faţă de foametea din Somalia, reprimările din Piaţa Tien AnMen, războiul din Iugoslavia a crescut considerabil după ce totul a fost televizat. În această epocă imaginea înseamnă, practic, televiziune și mediul online.
More and more people realize today that success, regardless of the field in which it is desired, is directly proportional to the ability to build and promote an attractive image, to the ability to communicate, respectively to the sense of knowing what, how much and to whom to communicate, in a word: the ability to relate. From this point of view, it is interesting to study the impact that information has on the image of institutions or companies (especially the state). Lately, practice has proven that the image of an organization has a patrimonial value and is sometimes essential for increasing its credibility. By image we understand an attribute of psychic life, but also psychosocial, based on the capacity of the human psyche to build mental representations - a capacity that is essential in the act of communication. The correct perception of the special impact of information on different segments of the population, of the immense role of communication and image is becoming a desire of political, economic or financial analysts. They are aware that information means power. In this sense, James R. Sohteisinger, in an article adapted from “America and the World”, 1992-1993, wrote: “to paraphrase John F. Kennedy, we can say that ‘a single TV image has a greater impact than 10,000 words’.” Indeed, the reaction of the masses to the famine in Somalia, the repressions in Tien AnMen Square, the war in Yugoslavia increased considerably after everything was televised… In this era, the image practically means television and the online environment.