Abstract:
Scopul cercetării a fost de a stabili profilul consumatorului autohton faţă de consumul de carne. Scopul studiului a fost concretizat prin trei obiective majore: analiza preferinţelor şi obiceiurilor de consum; motivele pentru care se utilizează carne şi criteriile, şi exigenţele consumatorilor. Pentru elucidarea profilului consumatorului de carne s-au folosit: cercetarea cantitativă bazată pe chestionare, analiza datelor prezentate de Biroul Naţional de Statistică şi metode şi tehnici de scalare în marketing: metoda ordonării rangurilor, scala lui Stalpel etc. Rezultatele prezentului studiu pot fi extrapolate la nivel macroeconomic. Deşi moldovenii se declară consumatori importanţi de carne -92,96%, totuşi gradul general de satisfacţie este redus la parametrii prezentarea produsului pe piaţă şi raportul calitate/preţ. Astfel, decidenţii de marketing trebuie să se focalizeze pe modernizarea şi dotarea corespunzătoare a locaţiilor de vânzare şi să verifice, şi să identifice operatorii din cadrul filierei cărnii, care contribuie la escaladarea preţului produsului, în scopul obţinerii supra-profiturilor.