IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Analiza comportamentului consumatorului de carne pe piaţa autohtonă

Show simple item record

dc.contributor.author GRIGORAȘ, Maria
dc.date.accessioned 2025-08-21T08:31:51Z
dc.date.available 2025-08-21T08:31:51Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier.citation GRIGORAŞ, Maria. Analiza comportamentului consumatorului de carne pe piaţa autohtonă. Studii Economice. 2015, nr. 1, pp. 83-91. ISSN 1857-226X. en_US
dc.identifier.issn 1857-226X
dc.identifier.uri https://repository.utm.md/handle/5014/33024
dc.description.abstract Scopul cercetării a fost de a stabili profilul consumatorului autohton faţă de consumul de carne. Scopul studiului a fost concretizat prin trei obiective majore: analiza preferinţelor şi obiceiurilor de consum; motivele pentru care se utilizează carne şi criteriile, şi exigenţele consumatorilor. Pentru elucidarea profilului consumatorului de carne s-au folosit: cercetarea cantitativă bazată pe chestionare, analiza datelor prezentate de Biroul Naţional de Statistică şi metode şi tehnici de scalare în marketing: metoda ordonării rangurilor, scala lui Stalpel etc. Rezultatele prezentului studiu pot fi extrapolate la nivel macroeconomic. Deşi moldovenii se declară consumatori importanţi de carne -92,96%, totuşi gradul general de satisfacţie este redus la parametrii prezentarea produsului pe piaţă şi raportul calitate/preţ. Astfel, decidenţii de marketing trebuie să se focalizeze pe modernizarea şi dotarea corespunzătoare a locaţiilor de vânzare şi să verifice, şi să identifice operatorii din cadrul filierei cărnii, care contribuie la escaladarea preţului produsului, în scopul obţinerii supra-profiturilor. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject comportamentul consumatorului en_US
dc.subject piață en_US
dc.subject producție animală en_US
dc.subject satisfacția consumatorului en_US
dc.subject consumer behavior en_US
dc.subject markets en_US
dc.subject consumer satisfaction en_US
dc.subject meat en_US
dc.title Analiza comportamentului consumatorului de carne pe piaţa autohtonă en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account