Dezvoltarea specifică a activităţii de marketing în cadrul entităţilor economice agricole impune schimbareaanalizei tradiţionale a pieţii prin studierea cererii şi ofertei în analiza pieţei prin abordarea mixului de marketing. Pentru gospodăriile producătoare de cereale analiza pieţei prin prisma mixului de marketing presupune analiza tuturor elementelor marketingului-mix: produs, preţ, plasament, promovare şi personalul după formula 5 ”P”. Rezultatele cercetării elementelor marketingului-mix pe piața cerealelor din republică au demonstrat tendințe atât pozitive, cât și negative în dezvoltarea gospodăriilor producătoare de cereale. Această cercetare a fost îndreptată spre ajutorarea dezvoltării gospodăriilor producătoare de cereale care să analizeze activitatea sa prin prisma elementelor marketingului-mix implementând în aşa mod instrumentele de marketing.
The specific development of the marketing activity within the agricultural economic entities requires a different not traditional analysis of the market by studying the market demand and supply by addressing the marketing mix. Regarding the enterprises producing cereals using this approach of market analysis through the marketing mix involves a research on all elements of marketing mix: product, price, placement, promotion and staff, according to the 5 "P" formula. If regarding the modern enterprises activity and experience we could see certain monitoring and assessment procedures for all elements in work of the marketing mix. In order to determine the impact and effect of the actions undertaken in the field of the product, price, distribution, communication and staff it is necessary to assess the outcome of actions for implementing the marketing mix elements. The profitability level of the cereals producing households represents a form of assessment of combination precision of elements of the marketing mix within the agricultural enterprises.