IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Analiza pieţei cerealelor prin abordarea mixului de marketing

Show simple item record

dc.contributor.author MÎRZA, Sergiu
dc.date.accessioned 2025-07-21T10:07:16Z
dc.date.available 2025-07-21T10:07:16Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation MÎRZA, Sergiu. Analiza pieţei cerealelor prin abordarea mixului de marketing. In: Dezvoltarea relaţiilor comerciale din perspectiva integrării economice a Republicii Moldova în circuitul economic internaţional: conf. șt. intern., 21-22 sept. 2017, Chișinău. 2017, vol. 1, pp. 241-246. ISBN 978-9975-81-038-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-81-038-8
dc.identifier.uri https://repository.utm.md/handle/5014/32892
dc.description.abstract Dezvoltarea specifică a activităţii de marketing în cadrul entităţilor economice agricole impune schimbareaanalizei tradiţionale a pieţii prin studierea cererii şi ofertei în analiza pieţei prin abordarea mixului de marketing. Pentru gospodăriile producătoare de cereale analiza pieţei prin prisma mixului de marketing presupune analiza tuturor elementelor marketingului-mix: produs, preţ, plasament, promovare şi personalul după formula 5 ”P”. Rezultatele cercetării elementelor marketingului-mix pe piața cerealelor din republică au demonstrat tendințe atât pozitive, cât și negative în dezvoltarea gospodăriilor producătoare de cereale. Această cercetare a fost îndreptată spre ajutorarea dezvoltării gospodăriilor producătoare de cereale care să analizeze activitatea sa prin prisma elementelor marketingului-mix implementând în aşa mod instrumentele de marketing. en_US
dc.description.abstract The specific development of the marketing activity within the agricultural economic entities requires a different not traditional analysis of the market by studying the market demand and supply by addressing the marketing mix. Regarding the enterprises producing cereals using this approach of market analysis through the marketing mix involves a research on all elements of marketing mix: product, price, placement, promotion and staff, according to the 5 "P" formula. If regarding the modern enterprises activity and experience we could see certain monitoring and assessment procedures for all elements in work of the marketing mix. In order to determine the impact and effect of the actions undertaken in the field of the product, price, distribution, communication and staff it is necessary to assess the outcome of actions for implementing the marketing mix elements. The profitability level of the cereals producing households represents a form of assessment of combination precision of elements of the marketing mix within the agricultural enterprises. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject analiză en_US
dc.subject piață internă en_US
dc.subject produse cerealiere en_US
dc.subject strategii en_US
dc.subject cercetare agricolă en_US
dc.subject cereal products en_US
dc.subject domestic markets en_US
dc.subject strategies en_US
dc.subject agricultural research en_US
dc.subject Republica Moldova en_US
dc.title Analiza pieţei cerealelor prin abordarea mixului de marketing en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account