Abstract:
Invenția se referă la construcția de mașini, și anume la transmisiile precesionale cu angrenări dințate. Rezultatul tehnic al invenției constă în micșorarea unghiului de presiune αω ≤ 20° între flancurile dinților simultan conjugați în punctele de contact ki fapt ce duce la diminuarea stării de tensionare a componentelor angrenării, cât și la diminuarea dimensiunilor de gabarit ale transmisiei în general. Pentru diminuarea stării de tensionare a angrenărilor precesionale prin reducerea eforturilor de solicitare a componentelor nodului precesional unghiul de presiune între flancurile dinților simultan conjugate în punctele de contact ki este mai mic de αω ≤ 20°, numărul de dinți variază în intervalul 25 ≤ Z1,2,3,4 ≤ 60, cu coraportul acestora, unghiul axoidei conice variabil în intervalul 10°≤ δ ≤30°, unghiul de nutație în intervalul 2,5°≤ θ ≤7° și unghiul de conicitate a dinților roții satelit în intervalul 2,1°≤ β ≤4,3°.