Universitatea Tehnică a Moldovei, Facultatea Inginerie Economică şi Business(Universitatea Tehnică a Moldovei, 2025)
Volumul include materialele Seminarului Ştiinţific Naţional "Marketingul şi logistica în era digitală". Organizatori: Universitatea Tehnică a Moldovei, Facultatea Inginerie Economică şi Business, Departamentul Teorie ...
GRIGORAȘ, Maria(Universitatea Tehnică a Moldovei, 2025)
Modelul "Nu cumpăra nimic" generează o atitudine de rezistență față de valorile consumerismului și valorifică simplitatea, responsabilitatea și autenticitatea. Acest model dezvoltă un nou tip de „Buyer Persona” focusat pe ...
STRATILA, Alina; NAZARENCO, Vladislava(Universitatea Tehnică a Moldovei, 2025)
Acest articol analizează disparitățile digitale spațiale dintre întreprinderile din Republica Moldova. Pe baza datelor de la Biroul Național de Statistică al Republicii Moldova, sunt examinate amploarea și structura ...
MÎRZA, Sergiu(Universitatea Tehnică a Moldovei, 2025)
Sectorul agricol din Republica Moldova trebuie să facă trecerea la modele digitale de producție și distribuție, având în vedere schimbările tehnologice globale și așteptările tot mai mari privind sustenabilitatea, ...
TURCAN, Iuliu(Universitatea Tehnică a Moldovei, 2025)
The reason for this research stems from the urgent need to transform the agri-food industry into a sustainable system that can minimize food waste and meet increasingly stringent safety and quality requirements. The ...
MUNTEANU, Tatiana(Universitatea Tehnică a Moldovei, 2025)
Lucrarea analizează principalele modele strategice aplicate în marketingul digital, concentrându-se pe SWOT, STP, RACE și SOSTAC. Se evidențiază necesitatea integrării acestora într-un cadru metodologic unitar, capabil să ...
LITVIN, Aurelia(Universitatea Tehnică a Moldovei, 2025)
Sistemul agroalimentar modern presupune prezența atât a inovațiilor tehnologice cât și a inovațiilor organizaționale și de marketing. Există exemple de întreprinderi agroalimentare care au obținut un succes remarcabil, ...
MOROI, Elena(Universitatea Tehnică a Moldovei, 2025)
Digital transformation is redefining the architecture of the global economy and becoming an essential factor in the competitiveness of states. For the Republic of Moldova, the integration of digital technologies is a ...
CHIRIAC, Lilia; COROVLEAN, Alexandra-Eliza(Universitatea Tehnică a Moldovei, 2025)
În contextul evoluției accelerate spre soluții performante și rentabile în diverse domenii sociale, lucrarea dată specifică importanța creării adăpostului sau stației inteligente pentru dezvoltarea conceptului de sustenabilitate ...
NIREAN, Elena(Universitatea Tehnică a Moldovei, 2025)
Rezultatele cercetării evidențiază importanța identității vizuale și de brand în promovarea turismului național al Republicii Moldova. Simbolul „Pomul Vieții”, parte centrală a brandului turistic, a contribuit la creșterea ...
MEMEȚ, Diana(Universitatea Tehnică a Moldovei, 2025)
Lucrarea analizează importanța diasporei moldovenești în strategiile de marketing digital ale companiilor autohtone. Pornind de la literatura de specialitate și date recente privind comportamentul digital și structura ...
ȚURCAN, Rina(Universitatea Tehnică a Moldovei, 2025)
The paper addressed a major topical issue - the integration of emerging technologies in agri-food chains as a solution to promote the circular economy and reduce resource wastage. The aim of the research was to highlight ...
BURBULEA, Rodica; DUHLICHER, Grigore(Universitatea Tehnică a Moldovei, 2025)
During a period in which digitalisation is redefining how companies interact with customers, digital marketing has become a crucial strategic component for the development and scaling of online businesses. E-commerce ...
SÂRBU, Olga(Universitatea Tehnică a Moldovei, 2025)
Currently, in the period of accelerated digital changes, standardized managerial activities are undergoing a profound process of reconfiguration. This research analyzes how digitalization influences leadership styles and ...
GRIGORAȘ, Maria(Universitatea Tehnică a Moldovei, 2025)
Inițiativele gratuite ca parte componentă a economiei darurilor sunt necesare pentru că răspund unor nevoi umane profunde și complementează sistemul de piață, susțin justiția socială, sustenabilitatea și cooperarea într-o ...
OBERȘT, Ala; NEGRU, Mihaela(Universitatea Tehnică a Moldovei, 2025)
Digitalizarea întreprinderilor mici și mijlocii din Republica Moldova prezintă o situație paradoxală: deși aproape toți antreprenorii (97%) își doresc să digitalizeze afacerile pentru a rămâne competitivi, realitatea arată ...
BÎZU, Călin-Lucian; MOROI, Elena(Universitatea Tehnică a Moldovei, 2025)
Road safety is a major global challenge with a direct impact on public health, the economy, and quality of life. Despite institutional and legislative efforts, the number of road accidents remains high in many regions of ...
COȘER, Cornel(Universitatea Tehnică a Moldovei, 2025)
Institutional economics plays an essential role in explaining the economic performance of transition countries, highlighting how the interaction between formal and informal rules influences the results of economic reforms. ...
GAUGAȘ, Tatiana(Universitatea Tehnică a Moldovei, 2025)
Articolul explorează conceptul de reclamă de șoc, punând accent pe impactul său asupra percepției consumatorilor. Se pornește de la înțelesul general al termenului „șoc” și se face trecerea spre utilizarea sa în domeniul ...
REMEȘOVSCHI, Natalia(Universitatea Tehnică a Moldovei, 2025)
Sectorul vinicol este marcat de schimbările survenite în cadrul mediului natural, în special condițiile climaterice și variațiile pedo-climaterice. Acestea, au un impact semnificativ asupra pieței vinicole, reflectându-se ...