Articole ştiinţifice: Recent submissions

  • LUNGU, Tamara; LUNGU, Viorelia (Universitatea de Stat din Tiraspol, 2015)
    An educational manager have to deal today's requirements, to anticipate future, changes, to take correct decisions and planning and directing the activities and human resources needs to be prospectively ready. Therefore, ...
  • LUNGU, Viorelia (Universitatea de Stat din Moldova, 2009)
    Social, political and economical changes from the latest period, in general, and evolution a psychology education and learning sciences, in particular, have required education reform measures adequate to the demands of ...
  • LUNGU, Viorelia (Universitatea de Stat din Moldova, 2014)
    Societatea de azi trece printr-o gravă criză morală şi spirituală. Omul, cu multiple nevoi personale, este determinat să aleagă din realitate ceea ce-i este potrivit, dar trăieşte totodată în diferite colectivităţi, grupuri ...
  • LUNGU, Viorelia; REPIDA, Tatiana (Universitatea de Stat din Moldova, 2010)
    Achievements of the past provide the only means available to understand the present, and if the past has been considered until now a purpose in itself, then today's familiarity with the past becomes a means to understand ...
  • LUNGU, Viorelia (Universitatea de Stat din Moldova, 2008)
    Generally in the circumstances of a fast development of knowledge and of society, a lot of practices and knowledge which are available nowadays, in the future it will be exceeded, obsolete. The future creates requirements ...
  • LUNGU, Viorelia (Centrul Educaţional Pro Didactica, 2008)
    Contemporary issues as identiÞ ed both nationally and globally levels, requires a holistic approach in order to resolve and determine adverse consequences both in the near future and how far. Problems facing the world ...
  • SILISTRARU, Nicolae; LUNGU, Viorelia (Universitatea de Stat din Tiraspol, 2018)
    În toate timpurile este necesară educația prin valori chiar daca reprezentanța acestei nevoi este mai clară, mai fermă în intervalele crizelor sociale și morale. Astăzi, secolul XXI, suntem într-o perioadă când nu este ...
  • LUNGU, Viorelia (Universitatea de Stat din Moldova, 2008)
    The conceptual delimitation of the progressive education is the basis of the synthesis of ideas formulated by the specialists in various domains: pedagogues, sociologists, philosophers, from the perspective of presenting ...
  • LUNGU, Viorelia (Universitatea de Stat din Moldova, 2007)
    For the pedagogues the formation of abilities of the assertive communication „supposes the act of taking into consideration the individual particularities of each participant at the pedagogical process, the creation of ...
  • LUNGU, Viorelia; SILISTRARU, Nicolae (iJET, 2021)
    The theoretical and methodological foundation of Prospective Pedagogy has become one of the key issues of contemporary pedagogy, when exploring various aspects of the science of education related to personality formation, ...
  • GOLUBIŢCHI, Silvia; LUNGU, Viorelia (Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020)
    Competenţa de comunicare este considerată o capacitate globală care cuprinde capacităţi comunicative ale indivizilor dobândite de-a lungul vieţii. Când ne referim la importanța competențelor de comunicare, despre care se ...
  • LUNGU, Viorelia (Universitatea de Stat din Tiraspol, 2021)
    Society is marked by various transformations which involves major changes both individually and socially. Changes related to the social level are related to the reform of education, the future evolution of human society ...
  • LUNGU, Viorelia (Universitatea de Stat din Moldova, 2010)
    It is undisputed that the educational system through its aspects preparing the personality and guiding her to the future. Focusing on the character education has been shown prospectively since antiquity, although it was ...
  • LUNGU, Viorelia (Centrul Educaţional Pro Didactica, 2009)
    Caracterul inovativ al educaţiei prospective este legat de introducerea schimbărilor. Raportate la noua dinamică a fenomenului social, acestea solicită o abordare din perspectivă viitorologică, dar şi globală. Ca element ...
  • LUNGU, Viorelia (Universitatea de Stat din Moldova, 2010)
    The progressive development of the society advertises the need and importance of interventions in the university which has as purpose preparing human resources. In this context, the issues of quality assurance are specified ...
  • LUNGU, Viorelia (Universitatea de Stat din Tiraspol, 2015)
    Educația trebuie făcută posibilă pentru orice copil, pentru orice persoană cu dizabilități, atât în familie cât și în grâdiniță, în școală, în grupuri sociale, în comunitatea locală. Teoretic, fiecare copil trebuie să aibă ...
  • LUNGU, Viorelia (Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020)
    Formarea comportamentului moral se bazează pe acțiuni și deprinderi morale. Din perspectivă psihologică, pentru a dezvolta un comportament moral trebuie să ai o conștiință morală ce poate fi formată prin dimensiunile ...
  • LUNGU, Viorelia (IJSSER, 2020)
    Both the society and personality are developing and changing under the influence of education. Whilst the accelerated pace of changes as well as the current issues of the society, confirm the challenges which the 21st ...
  • LUNGU, Viorelia (Universitatea de Stat din Tiraspol, 2020)
    Pentru unele state, se acordă un accent special anticipării competențelor, ca obiectiv politic de a crea un sistem de dezvoltare a competențelor necesar pe piața muncii. Anticiparea abilităților se realizează diferit, ...
  • REPIDA, Tatiana; LUNGU, Viorelia (Universitatea de Stat din Moldova, 2011)
    Today, the graduate education faces a number of problems to engage in employment. These problems can be solved through the involvement / collaboration of both universities and employers. Lack of cooperation that has led ...

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account