În toate timpurile este necesară educația prin valori chiar daca reprezentanța acestei nevoi este mai clară, mai fermă în intervalele crizelor sociale și morale. Astăzi, secolul XXI, suntem într-o perioadă când nu este suficient de a orienta acțiunea efectivă, organizată și controlată pentru formare, ci trebuie să integreze referiri la valori – componente asimilate unei călăuze a vieții într-un ritm accelerat de schimbări. Trecerea de la informațional la practice prezintă necesitatea de a percepe sensul că înțelegerea logică face apel la explicația prin cauze și la argumente logice, valorizarea este un tip de înțelegere care privește așezarea lucrurilor într-o ordine a importanței din perspectiva semnificației lor pentru prezent și respectiv prospectiv. Este de ajuns să privim asupra acestui început de mileniu pentru a observa rolul din ce în ce mai mult îl deține informația, mass-media și, implicit, noua tehnologie a internetului. Dar, datorită afluxului de informație, a devenit mai dificilă estimarea valorii informației care ni se oferă și suntem confruntați cu trecerea de la viața reală la una abstractă și virtuală. Plecînd de la premisa că viitorul nu este un loc în care mergem ci este unul pe care îl creăm, trebuie să reconsiderăm rolul educației faţă de sfidările lansate de rapiditatea schimbărilor sociale şi educaţionale, în cât să promovăm valorile care să aducă doar beneficiu societății.
In all times, value education is needed, even if the representation of this need is clearer, stronger in the intervals of social and moral crises. Today, in the 21st century, we are at a time when it is not enough to orient the effective action, organized and controlled for training, but must integrate references to values -components assimilated to a life guide in an accelerated rhythm of change. The shift from informational to practical shows the need to perceive the meaning that logical understanding calls for explanation by causes and logical arguments, valorisation is a type of understanding that regards the settlement of things in an order of importance from the perspective of their significance for the present and respectively prospective. It is enough to look at this beginning of the millennium to observe the role more and more it holds the information, the media and, implicitly, the new Internet technology. But, due to the influx of information, it has become more difficult to estimate the value of the information we are offered and we are faced with the transition from real life to abstract and virtual. Starting from the premise that the future is not a place to go, it is one that we create, we must reconsider the role of education in the defiance of the rapidity of social and educational changes, in promoting values that bring only the benefit of society.