Educația trebuie făcută posibilă pentru orice copil, pentru orice persoană cu dizabilități, atât în familie cât și în grâdiniță, în școală, în grupuri sociale, în comunitatea locală. Teoretic, fiecare copil trebuie să aibă șanse egale la educație. Practic, rămâne în afara grâdinițelor un număr semnificativ de copii. Aceștea, cu timpul, vor fi marginalizați de către societate, nemaiputând fi nicicând socializați. Referindu-ne la copii cu dizabilități, este foarte importantă colaborarea specialiștilor din domeniul educației speciale, cu colegii din învățământ obișnuit, fapt ce va juta în deosebi integrarea copiilor cu CES în grup respectiv îl va ajuta să se realizeze în viață cu drepturi depline.
For each child, education should be possible, for each person with disabilities, both in family and in kindergarten, in school, social groups or in the local community. In theory, every child may have equal opportunities to education. Basically, it remains outside the kindergarten a significant number of children. They will be marginalized by society and in time never can be socialized, Referring to children with disabilities is very important for their collaboration of specialists in special education with mainstream education colleges, which will help to distinguish the integration of CSN (Children with special needs) in the group and it will help them to achieve a full life. However, other children will be sensitized forward the problems of those children with special needs, will be more open to helping and will not be manifested indifference of the others problems.