IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Browsing Articole ► Conferinţa tehnico-ştiinţifică a colaboratorilor, doctoranzilor şi studenţilor (2010-2017) by Title

Browsing Articole ► Conferinţa tehnico-ştiinţifică a colaboratorilor, doctoranzilor şi studenţilor (2010-2017) by Title

Sort by: Order: Results:

  • BELOCOSOV, Cristina; BUGAIAN, Larisa (Tehnica UTM, 2015)
    Lucrarea conţine analiza situaţiei curente a departamentului de marketing la S.A. „Barza Albă” referitor la promovarea produselor ca urmare a desfăşurării practicii tehnologice şi manageriale in cadrul intreprinderii date. ...
  • CHIRIAC, Lilia; CHILDESCU, Valentina (Tehnica UTM, 2016)
    Positioning is ne of the most effective marketing instruments used to retain and attract new customers. Ensemble ways of positioning offers to company an effective development of economic activity, due to firm strategies ...
  • CHILDESCU, Valentina; POPOVICI, Larisa (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2014)
    Comerţul electronic a încetat să mai fie un vis irealizabil. El are loc acum, iar succesele sunt numeroase şi evidente. Impactul comerţului electronic asupra firmelor şi asupra societăţii va fi deosebit atât ca întindere, ...
  • OLARU, Tatiana (Tehnica UTM, 2015)
    Parteneriatul public-privat (PPP) este un instrument de soluţionarea problemelor financiare cu care se confrunta administraţiile publice in procesul de efectuare a unor construcţii majore pentru societate şi in sectorul ...
  • IFTODII, Arina; ȚURCAN, Rina (Tehnica UTM, 2018)
    Reieșind din considerente că în condițiile economiei de piață principala problemă a agenților economici constă în comercializarea producției, prezentul articol este dedicat analizei tendințelor dezvoltării comerțului intern ...
  • TURCULEŢ, Ştefan; CALISTRU, Andrei (Tehnica UTM, 2011)
    Cuvântul ―”principiu” vine de la latinescul ―”principium”, care înseamnă ―”început” ―”obârşie”, având şi sensul de element fundamental. În sens juridic, termenul ― "principiu" înseamnă idee de bază, teză fundamentală. ...
  • CHILDESCU, Valentina; GUMENIUC, Ina (Tehnica UTM, 2013)
    Environmental protection is now a an essential condition for the proper functioning of any economic activities. But marketing and ecology are determined by multiple domains between relationships and connections
  • VÎRTOSU, Vera; CHILDESCU, Valentina (Tehnica UTM, 2013)
    Sărăcia este un fenomen multidimensional constituit din: nivel redus de venituri, de consum şi de ocupare a forţei de muncă; alimentaţia insuficientă sau de calitate proastă; starea precară a sănătăţii; acces limitat la ...
  • OBERŞT, Ala; COSONEA, Valeria (Tehnica UTM, 2015)
    Ocuparea forţei de muncă este o sarcină primordială a politicii economice, care asigură echilibrul macroeconomic şi stabilitatea social-politică. Situaţia tinerilor pe piaţa muncii rămine a fi una din principalele probleme ...
  • GOLOVACI, Florin-Anastasie; CHILDESCU, Valentina (Tehnica UTM, 2015)
    Republica Moldova este un stat agrar-industrial. Agricultura este unul dintre pilonii tradiţionali pentru economia Republicii Moldova. Un studiu realizat de Banca Mondială, arată insă că agricultura din Republica Moldova ...
  • CARP, Elena; TERTIUC, Mariana (Tehnica UTM, 2013)
    Economic mechanism wich is created in Moldova, is oriented to the market-relations, to the developing all forms of property and implementation of new methods of management assume the appearance of different types of risks. ...
  • CUPCEA, Vera (Tehnica UTM, 2014)
    In recent years, the concept of competitiveness has emerged as a new paradigm in economic development. Competitiveness captures the awareness of both the limitations and challenges posed by global competition, at a time ...
  • CEBAN, Victor; MAMALIGA, Vasile; SCUTARI, Mihail (Tehnica UTM, 2014)
    Principalele noduri de drumuri şi magistrale ale oraşului nu mai fac faţă fluxului de autovehicule. În orele de vârf viteza de circulaţie s-a diminuat vizibil, iar gradul de poluare a aerului majorându-se. Toate acestea ...
  • POPOVICI, Larisa (Tehnica UTM, 2014)
    Trăim într-o lume virtuală, într-un spaţiu fără delimitări geografice şi barierele culturale, unde timpul dictează progresul incredibil al omenirii. Apariţia Internetului a determinat transformări esenţiale în publicitate. ...
  • OLARU, Tatiana (Tehnica UTM, 2014)
    Prezenţa în diferite ţări a diferitor regimuri de drepturi de proprietate ţine de legislaţia ţării respective. Fiecare sistem îşi alege priorităţile sale în ceea ce priveşte dreptul de proprietate privată şi respectiv în ...
  • CARMANOVICI, Irina; MUNTEANU, Tatiana (Tehnica UTM, 2015)
    The EU is an important partner of the Republic of Moldova. Economic relations between the two countries have seen a good development. Only in 2012, under the impact of global economic crisis, the intensity of economic flows ...
  • CUSLII, Eugeniu; MUNTEANU, Tatiana (Tehnica UTM, 2016)
    Articolul propune o succintă analiză a rezultatelor activităţii sectorului industrial al Republicii Moldova (industria prelucrătoare) pe parcursul anilor 2006-2013 şi are ca scop elucidarea principalelor tendinţe şi ...
  • ŢURCAN, Rina (Tehnica UTM, 2015)
    Practically the economy of all highly developed countries is based on the work of small business enterprises, which are considered the motor of economic development of the country. In Moldova, the same attention is given ...
  • CARP, Elena (Tehnica UTM, 2013)
    Risk is an inherent component of all management activities, indifferent if it is a simple or complex activity. Therefore, the size and complexity of activities is not always an appropriate measure of the degree of potential ...
  • OLARU, Efim (Tehnica UTM, 2011)
    Evenimentele publice de amploare sunt astăzi tot mai frecvente, mai extinse, mai mediatizate şi cu riscuri multe şi pericole surprinzătoare. Amploarea evenimentelor publice este determinată, în principal, de numărul de ...

Search DSpace


Browse

My Account