Facultatea Inginerie Economică și Business

 

Sub-communities within this community

Collections in this community

Recent Submissions

  • BURBULEA, Rodica (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Îndrumarul metodic include teste, probleme şi studii de caz alcătuite în conformitate cu programa analitică, necesare pentru a dezvolta cunoștințe și abilități privind gestionarea și promovarea produselor și serviciilor ...
  • GANGAN, Svetlana (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Îndrumarul metodic privind desfășurarea seminarelor și lecțiilor este conceput ca un ghid clar și organizat pentru activitățile practice, pentru dobândirea cunoștințelor și dezvoltarea abilităților într-un mod concret ...
  • GRIGORAȘ, Maria (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Suportul de curs la disciplina Marketing direct este un instrument de pregătire profesională a marketerului într-un mediu în perpetuă schimbare. În timp ce majoritatea afacerilor au atins un prag de saturație, marketingul ...
  • GUMENIUC, Ina (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Îndrumarul metodic privind realizarea lucrării individuale la disciplina Management financiar este destinat masteranzilor Facultății Inginerie Economică și Business, programul de master Administrarea afacerilor și ...
  • ZBANCĂ, Andrei; GUMENIUC, Ina; NEGRITU, Ghenadie (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Îndrumarul metodic a fost elaborat în conformitate cu curriculumul disciplinei Antreprenoriat prevăzut în planul de învățământ. Ghidul va servi drept suport în procesul de elaborare a planului business. Lucrarea este ...
  • GANGAN, Andrei; BURBULEA, Rodica; GANGAN, Svetlana (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Stagiile de practică de documentare pentru elaborarea tezei de licență la speciaizarea 0414.1 Marketing și logistică se orientează, în temei, spre studierea activității intreprinderii de realizare a stagiilor de practică ...
  • GRIGORAȘ, Maria (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2023)
    Indicațiile metodice sunt un instrument de pregătire profesională a marketerului în scopul de a-l face mai receptiv faţă de cea mai efectivă formă de marketing care permite ca promovarea produsului/serviciului să fie ...
  • GANGAN, Andrei (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2023)
    Această lucrarea este destinată studenților specialității 0414.1 Marketing și logistică, învățământ cu frecvență la zi (anul II, sem. III) și frecvență redusă (anul II, sem. IV). Lucrarea va servi ca instrument de lucru ...
  • STOIAN, Eugeniu (Technical University of Moldova, 2023)
    Sustainable agriculture is a system of farming that is based on providing the necessary resources for current human populations while preserving the planet's capacity to sustain future generations. Over the last five ...
  • MUNTEAN, Neli; FUSARU, Irina; VALUTA, Gabriela (Technical University of Moldova, 2023)
    Corporate insolvencies is a complex economic, social, and legal process. It represents a macroeconomic problem and has a lot of negative effects, not only at the level of the company and its employees, but also at the level ...
  • COJOCARI, Vadim; DUBININA, Maryna (Technical University of Moldova, 2023)
    One of the problems faced by practicing accountants consists in the correct determination of the amount of natural perishability of agricultural products in the case of finding shortages in the respective stocks, as well ...
  • MEMEȚ, Diana; BURBULEA, Rodica; GANGAN, Svetlana (Technical University of Moldova, 2023)
    In the realm of modern businesses, digital marketing occupies a central and essential place. It represents a strategic component of a company's activity, considering the significant changes in consumer behavior and the ...
  • PYLYPENKO, K. A.; BRYGINA, Sofiya; PUKAS, Yelyzaveta (Technical University of Moldova, 2023)
    The article outlines the need to use promotion methods for the development of tourism, namely ethnic-gastronomic tourism in a period of uncertainty. It requires a lot of efforts and investments of various nature. One of ...
  • MÎRZA, Sergiu; ONOFREI, Oleg (Technical University of Moldova, 2023)
    Economic agents, as well as other organizations and institutions, carry out their activity and promote their interests in a complex and dynamic environment. Enterprises, for example, are entities that form open systems, ...
  • BURBULEA, Rodica; GANGAN, Svetlana (Technical University of Moldova, 2023)
    Promoting agri-food products on foreign markets holds significant importance for economic development, the competitiveness of the agricultural and agri-food sector, and national income growth. It contributes to market ...
  • MUNTEANU, Tatiana; STRATILĂ, Alina (Technical University of Moldova, 2023)
    The distribution chain is the path through which the product or service passes from the producer to the final consumer. This chain includes a number of stages and intermediaries that facilitate the movement, storage and ...
  • CHIRIAC, Lilia (Technical University of Moldova, 2023)
    The multitude of tourist and cultural products and services, as well as the ever-increasing demand for them, requires the application of marketing methods and techniques to promote cultural tourism both nationally and ...
  • BULAT, Violeta; Sergiu BACIU, Sergiu (Technical University of Moldova, 2023)
    Evaluation is a discipline, a field and a business opportunity. For potential evaluators, evaluation can be a full-time or part-time job. Running its own business is as exciting and challenging job. Developing passion into ...
  • ȘESTENCO-DIACEK, Natalia (Technical University of Moldova, 2023)
    The development of competition in the market of freight transport services and the potential for increasing the competitiveness of enterprises represent actual issues that are important for participants of transport processes ...
  • BOGDANOVA, Svetlana (Technical University of Moldova, 2023)
    Gender discrimination in modern conditions reveals the peculiarities of dominance of some social groups over others in economic and social spheres. As a consequence of the transition to a modern market economy, within the ...

View more