IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Browsing Articole ► Conferinţa tehnico-ştiinţifică a colaboratorilor, doctoranzilor şi studenţilor (2010-2017) by Title

Browsing Articole ► Conferinţa tehnico-ştiinţifică a colaboratorilor, doctoranzilor şi studenţilor (2010-2017) by Title

Sort by: Order: Results:

  • DOROFEEV, Liuba (Tehnica UTM, 2013)
    În acest articol se pune accentul pe evidenţierea şi analiza funcţiilor şi trăsăturilor specifice ale pieţei muncii din mediul rural al Republicii Moldova
  • CERNEI, Ion; MAMALIGA, Vasile (Tehnica UTM, 2015)
    Pîinea este unul din cele mai cunoscute produse alimentare, care are o istorie de mii de ani, datînd cu anii 8000 i.e.n.. Trecind prin multe etape de dezvoltare şi evoluţie a populaţiei ea a cunoscut diverse modificări, ...
  • BEJENARU, Lidia; ŞTEFÎRŢĂ, Natalia (Tehnica UTM, 2018)
    Între plasamentele instituţiilor de credit, pe primul loc se află creditele. Modul în care banca alocă fondurile pe care le gestionează poate influenţa în mod hotărâtor dezvoltarea economică atât la nivel local, cât şi ...
  • PRUNICI, Sandra; CUCOȘ, Stela (Tehnica UTM, 2018)
    Marketingul serviciilor financiar bancare se particularizează, în esența, prin specificul politicii de produs. Spre deosebire de celelalte servicii, aceasta include produse bancare și servicii bancare ale căror caracteristică ...
  • JULEA, Nicoleta; ȘTEFÎRȚĂ, Natalia (Tehnica UTM, 2018)
    Deci, factorii de decizie trebuie să ia în considerație faptul că indiferent dacă avem un buget excedentar sau unul deficitar,urmărindu-se reducerea șomajului prin creșterea cheltuielilor guvernamentale,ca singură soluție ...
  • CUSLII, Eugeniu (Tehnica UTM, 2011)
    Articolul propune analiza esenţei politicii industriale, privind-o ca un mix de mecanisme economice aplicate la nivel statal.
  • BELOCOSOV, Cristina; BUGAIAN, Larisa (Tehnica UTM, 2015)
    Lucrarea conţine analiza situaţiei curente a departamentului de marketing la S.A. „Barza Albă” referitor la promovarea produselor ca urmare a desfăşurării practicii tehnologice şi manageriale in cadrul intreprinderii date. ...
  • CHIRIAC, Lilia; CHILDESCU, Valentina (Tehnica UTM, 2016)
    Positioning is ne of the most effective marketing instruments used to retain and attract new customers. Ensemble ways of positioning offers to company an effective development of economic activity, due to firm strategies ...
  • CHILDESCU, Valentina; POPOVICI, Larisa (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2014)
    Comerţul electronic a încetat să mai fie un vis irealizabil. El are loc acum, iar succesele sunt numeroase şi evidente. Impactul comerţului electronic asupra firmelor şi asupra societăţii va fi deosebit atât ca întindere, ...
  • OLARU, Tatiana (Tehnica UTM, 2015)
    Parteneriatul public-privat (PPP) este un instrument de soluţionarea problemelor financiare cu care se confrunta administraţiile publice in procesul de efectuare a unor construcţii majore pentru societate şi in sectorul ...
  • IFTODII, Arina; ȚURCAN, Rina (Tehnica UTM, 2018)
    Reieșind din considerente că în condițiile economiei de piață principala problemă a agenților economici constă în comercializarea producției, prezentul articol este dedicat analizei tendințelor dezvoltării comerțului intern ...
  • TURCULEŢ, Ştefan; CALISTRU, Andrei (Tehnica UTM, 2011)
    Cuvântul ―”principiu” vine de la latinescul ―”principium”, care înseamnă ―”început” ―”obârşie”, având şi sensul de element fundamental. În sens juridic, termenul ― "principiu" înseamnă idee de bază, teză fundamentală. ...
  • CHILDESCU, Valentina; GUMENIUC, Ina (Tehnica UTM, 2013)
    Environmental protection is now a an essential condition for the proper functioning of any economic activities. But marketing and ecology are determined by multiple domains between relationships and connections
  • VÎRTOSU, Vera; CHILDESCU, Valentina (Tehnica UTM, 2013)
    Sărăcia este un fenomen multidimensional constituit din: nivel redus de venituri, de consum şi de ocupare a forţei de muncă; alimentaţia insuficientă sau de calitate proastă; starea precară a sănătăţii; acces limitat la ...
  • OBERŞT, Ala; COSONEA, Valeria (Tehnica UTM, 2015)
    Ocuparea forţei de muncă este o sarcină primordială a politicii economice, care asigură echilibrul macroeconomic şi stabilitatea social-politică. Situaţia tinerilor pe piaţa muncii rămine a fi una din principalele probleme ...
  • GOLOVACI, Florin-Anastasie; CHILDESCU, Valentina (Tehnica UTM, 2015)
    Republica Moldova este un stat agrar-industrial. Agricultura este unul dintre pilonii tradiţionali pentru economia Republicii Moldova. Un studiu realizat de Banca Mondială, arată insă că agricultura din Republica Moldova ...
  • CARP, Elena; TERTIUC, Mariana (Tehnica UTM, 2013)
    Economic mechanism wich is created in Moldova, is oriented to the market-relations, to the developing all forms of property and implementation of new methods of management assume the appearance of different types of risks. ...
  • CUPCEA, Vera (Tehnica UTM, 2014)
    In recent years, the concept of competitiveness has emerged as a new paradigm in economic development. Competitiveness captures the awareness of both the limitations and challenges posed by global competition, at a time ...
  • CEBAN, Victor; MAMALIGA, Vasile; SCUTARI, Mihail (Tehnica UTM, 2014)
    Principalele noduri de drumuri şi magistrale ale oraşului nu mai fac faţă fluxului de autovehicule. În orele de vârf viteza de circulaţie s-a diminuat vizibil, iar gradul de poluare a aerului majorându-se. Toate acestea ...
  • POPOVICI, Larisa (Tehnica UTM, 2014)
    Trăim într-o lume virtuală, într-un spaţiu fără delimitări geografice şi barierele culturale, unde timpul dictează progresul incredibil al omenirii. Apariţia Internetului a determinat transformări esenţiale în publicitate. ...

Search DSpace


Browse

My Account