IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Analiza avantajelor și dezavantajelor comerțului electronic asupra economiei de piață

Show simple item record

dc.contributor.advisor УРСУ, В.
dc.contributor.author DUBININ, Liubovi
dc.date.accessioned 2024-08-14T09:05:30Z
dc.date.available 2024-08-14T09:05:30Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation DUBININ, Liubovi. Analiza avantajelor și dezavantajelor comerțului electronic asupra economiei de piață. In: Тенденції та перспективи розвитку науки і освіти в умовах глобалізації: матер. міжнародн. науково-практ. інтернет-конференції, 22 грудня 2020, Переяславі: Вип. 66. 2020, pp. 80-96. en_US
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/27798
dc.description.abstract Comerțul electronic reprezintă o varietate a contractelor de vânzare-cumpărare, având la bază conceptul de schimb informativ sau material dintre persoane fizice și juridice, care, îndeplinind rolurile de vânzator/întreprinzator/ furnizor și destinatar/consumator/beneficiar, urmăresc scopul de a obține profit în urma realizării acestui schimb. Altfel formulând, comerțul electronic sau smart este o ramură a contractului de vânzare-cumpărare, acest proces având loc prin intermediul Internetului, aplicațiilor, metodelor online de comunicare și achitare a obiectului de interes/serviciului obținut. Acest tip de contract, de asemenea, are impact atât pozitiv, cât și negativ asupra ambelor părți participante, cât și asupra întregii economii de piață. Această influență poate fi observată prin analiza avantajelor și dezavantajelor comerțului electronic, prin prisma diverselor doctrine, metode de cercetare și studiu practic, și, nu în ultimul rând al dezvoltării legislației autohtone și străine. en_US
dc.description.abstract E-commerce is a variety of sale-purchase contracts, based on the concept of informational or material exchange between individuals and legal entities, who are fulfilling the roles of seller / entrepreneur/ supplier and recipient/consumer/ beneficiary, and aim to make a profit from this exchange. In other words, e-commerce or smart commerce is a branch of the sale-purchase contract, this process taking place through the Internet, applications, online methods of communication and payment for the object of interest/obtained service. This type of contract also has both positive and negative impacts on both involved parties and on the whole market economy as well. This influence can be observed by analyzing the advantages and disadvantages of electronic commerce, through the prism of various doctrines, research methods, practical study, and, last but not least, the development of domestic and foreign legislation. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Університет Григорія Сковороди в Переяславі en_US
dc.relation.ispartofseries Международная научно-практическая интернет-конференция «Тенденции и перспективы развития науки и образования в условиях глобализации»;22 декабря 2020, Переяславі, Украина
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject comerț online en_US
dc.subject contracte de vânzare-cumpărare en_US
dc.subject electronic commerce en_US
dc.subject sale-purchase contracts en_US
dc.title Analiza avantajelor și dezavantajelor comerțului electronic asupra economiei de piață en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account