Show simple item record

dc.contributor.advisor LITVIN, Aurelia
dc.contributor.author CEBOTARI, Irina
dc.date.accessioned 2025-11-11T14:34:44Z
dc.date.available 2025-11-11T14:34:44Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation CEBOTARI, Irina. Bazele conceptuale ale afacerilor. In: Oportunități de implicare a tinerilor în procesul de cercetare: conferință științifică a studenților și masteranzilor, ediția a 5-a, 10-11 aprilie 2025, Cahul. Cahul: [S. n.], 2025 (Print-Caro), pp 109-111. ISBN 978-9975-88-135-7. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-88-135-7
dc.identifier.uri https://repository.utm.md/handle/5014/33673
dc.description.abstract Acest articol analizează evoluția teoriei afacerilor care a început la mijlocul secolului al XX-lea, coincizând cu apariția tehnicilor moderne de management, cum ar fi reducerea personalului, externalizarea, managementul calității totale și reingineria. În timp ce aceste instrumente se concentrează pe îmbunătățirea performanței, ele pun adesea accentul pe a face lucrurile diferit, mai degrabă decât pe abordarea problemelor fundamentale. O provocare recurentă pentru organizațiile de lungă durată de succes este menținerea progresului și evitarea stagnării. Multe companii înainte prospere se confruntă cu crize nu din cauza execuției proaste sau a strategiilor incorecte, ci pentru că ipotezele fundamentale care le-au ghidat cândva deciziile au devenit învechite. Aceste ipoteze, denumite colectiv teoria de afaceri a unei companii, cuprind convingeri despre piețe, clienți, concurenți, tehnologie și capacități interne. Când realitatea se schimbă și aceste ipoteze nu mai sunt adevărate, organizațiile – indiferent de sector – se luptă să obțină rezultate semnificative. Această problemă transcende granițele naționale și ale industriei, afectând nu numai întreprinderile din SUA, Japonia și Europa, ci și instituțiile publice, cum ar fi guvernele, spitalele și organizațiile non-profit. Întreprinderile, definite ca entități implicate în producția și vânzarea de bunuri și servicii, funcționează atât în modele pentru profit, cât și non-profit și variază foarte mult în domeniul de aplicare. Înțelegerea și reevaluarea continuă a teoriei lor de afaceri de bază este crucială pentru ca organizațiile să rămână relevante, competitive și capabile să ofere valoare durabilă într-un mediu în continuă schimbare. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universitatea de Stat "Bogdan Petriceicu Hasdeu" din Cahul en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject afacere en_US
dc.subject întreprindere en_US
dc.subject bunuri en_US
dc.title Bazele conceptuale ale afacerilor en_US
dc.title.alternative Conceptual bases of business en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account