IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Premise și context de realizare a activității de mentorat în învățământul superior

Show simple item record

dc.contributor.author DANDARA, Otilia
dc.contributor.author GOGOI, Elena
dc.date.accessioned 2025-06-10T09:17:06Z
dc.date.available 2025-06-10T09:17:06Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation DANDARA, Otilia și Elena GOGOI. Premise și context de realizare a activității de mentorat în învățământul superior = Premise and context of performance of the mentoring activity in higher education. In: Integrare prin Cercetare și Inovare. Științe Sociale: Conferința Științifică Națională cu Participare Internațională, Chişinău, Republica Moldova, 7-8 Noiembrie, 2024. Universitatea de Stat din Moldova. Chişinău: Centrul Editorial-Poligrafic al Universităţii de Stat din Moldova, 2024, pp. 508-516. ISBN 978-9975-62-687-3, ISBN 978-9975-62-799-3 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-62-687-3
dc.identifier.isbn 978-9975-62-799-3
dc.identifier.uri https://doi.org/10.59295/spd2024s.69
dc.identifier.uri https://repository.utm.md/handle/5014/31968
dc.description.abstract Educația ca fenomen social se subordonează unor legități și principii care stau la baza funcționării mecanismelor sociale. Modalitatea de realizare a formării profesionale inițiale în învățământul superior este justificată de premise obiective, argumentate epistemologic la nivelul unor fundamente științifice din domenoiul sociologiei, psihologiei și pedagogiei (științelor educației). Abordările teoretice, configurate în teorii argumentate de către autori consacrați explică esența și modul de influență a unor mecanisme sociale, personale și educaționale, care facilitează activitatea de mentorat. Din perspectiva acestora, mentoratul este un proces firesc, dar și imperios necesar, realizabil din perspectiva interacțiunii formative, care angajează studentul și profesorul universitar, unde profesorului are rolul de mentor, persoană ce demonstrează comportament de urmat într-un mediu de învățare interactiv, conectat la problemele pieței muncii. en_US
dc.description.abstract Education as a social phenomenon operates under specific laws and principles that form the foundation of social mechanisms. The approach to initial professional training in higher education is supported by objective premises, epistemologically grounded in the scientific foundations of sociology, psychology, and pedagogy (education sciences). Theoretical frameworks, developed by renowned authors, elucidate the essence and influence of social, personal, and educational mechanisms that support mentoring activities. From this perspective, mentorship is both a natural and essential process, facilitated through formative interaction between the student and the university professor, with the professor serving as a mentor—modelling behaviour to be followed in an interactive learning environment aligned with the demands of the labour market. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea de Stat din Moldova en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject premise teoretice en_US
dc.subject mentorat en_US
dc.subject comportament-model en_US
dc.subject interacţiune socială en_US
dc.subject theoretical premises en_US
dc.subject mentorship en_US
dc.subject role-model behaviour en_US
dc.subject social interaction en_US
dc.title Premise și context de realizare a activității de mentorat în învățământul superior en_US
dc.title.alternative Premise and context of performance of the mentoring activity in higher education en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account