| dc.contributor.author | BOSTAN, Viorel | |
| dc.contributor.author | BOSTAN, Ion | |
| dc.contributor.author | DULGHERU, Valeriu | |
| dc.contributor.author | VACULENCO, Maxim | |
| dc.contributor.author | BODNARIUC, Ion | |
| dc.contributor.author | CIOBANU, Radu | |
| dc.contributor.author | CIOBAN, Oleg | |
| dc.contributor.author | MALCOCI, Iulian | |
| dc.contributor.author | TRIFAN, Nicolae | |
| dc.contributor.author | BUGA, Alexandru | |
| dc.contributor.author | VENGHER, Dumitru | |
| dc.contributor.author | BREGNOVA, Alina | |
| dc.date.accessioned | 2025-05-23T13:54:40Z | |
| dc.date.available | 2025-05-23T13:54:40Z | |
| dc.date.issued | 2023 | |
| dc.identifier.citation | BOSTAN, Viorel; Ion BOSTAN; Valeriu DULGHERU; Maxim VACULENCO; Ion BODNARIUC; Radu CIOBANU; Oleg CIOBAN; Iulian MALCOCI; Nicolae TRIFAN; Alexandru BUGA; Dumitru VENGHER și Alina BREGNOVA. Transmisii precesionale cu angrenări dințate. In: UGAL INVENT: Salonul Inovării și Cercetării, ediţia a 6-a, Galaţi, Romania, 09-10 Noiembrie 2023. Universitatea „Dunărea de Jos” din Galaţi. Galaţi: Galaţi University Press, 2023, pp. 90-91. (Colecţia Științe Inginerești). ISSN 3044-8263. | en_US |
| dc.identifier.issn | 3044-8263 | |
| dc.identifier.uri | https://repository.utm.md/handle/5014/31662 | |
| dc.description | Categoria invenției - A.1. Mecanică - Motoare - Mașini - Echipamente -Proceduri industriale - Metalurgie | en_US |
| dc.description.abstract | Invenția se referă la construcția de mașini, anume la transmisiile precesionale. Transmisia precesională conține o carcasă 1, în care sunt amplasate o roată-satelit 2 cu două coroane dințate conice 3 și 4, un arbore cu manivelă 5 și două roți dințate conice centrale, una fixă 6 legată rigid cu carcasa 1 și alta 7 legată de un arbore condus 8, roțile conjugă în angrenări convex-concave multipare cu dinții roții-satelit 2 executați cu profil în arc de cerc cu raza r, iar a roților dințate 6 și 7 cu profiluri curbilinii cu curbura variabilă crescândă către vârful acestora, vârful dinților coroanelor roții-satelit se descrie cu un arc de cerc concav de raza ra>r cu originea amplasată pe axa de simetrie a acestora, astfel încât punctele commune ale arcurilor a1 G și a2 G situate în oglindă și distanțate unul față de altul în funcție de mărimea razei ra și de diferența razelor (ra -r). Rezultatul tehnic al invenției constă în asigurarea amortizării sarcinilor dinamice din angrenările dințate la viteze unghiulare mari ale roților conjugate prin crearea cavităților interdentale ale dinților conjugați în zona cu coordonata unghiulară k=0, care fiind umplute cu lubrifiant reprezintă „perne” hidraulice de amortizare a sarcinii dinamice din angrenări și, totodată reprezintă „buzunare” pentru acumularea lubrifiantului, fapt ce conduce la îmbunătățirea lubrifierii continue a suprafețelor de contact ale flancurilor dinților angrenajelor exploatate în condiții extreme. | en_US |
| dc.language.iso | ro | en_US |
| dc.publisher | Universitatea "Dunărea de Jos" din Galaţi | en_US |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
| dc.subject | angrenări dințate | en_US |
| dc.subject | transmisii precesionale | en_US |
| dc.title | Transmisii precesionale cu angrenări dințate | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
The following license files are associated with this item: