Browsing Secția Design by Issue Date

Sort by: Order: Results:

  • BORȘ, Aurelia (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    QUILTING sau confecționarea produselor matlasate este un meșteșug și o artă populară cu o istorie bogată în diferite părți ale lumii. Această tehnică de prelucrare permite obținerea produselor reversibile sau dublu fața, ...
  • SVIDERSCHI, Silvia (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Lucrarea analizează influența și tendințele modei de lux, evidențiind branduri precum Chanel, Alexander McQueen, Prada și Balmain, care definesc calitatea și prestigiul în industrie. Etichetarea produselor drept produse ...
  • VĂCARU, Violeta (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Valorificarea deșeurilor textile este o problemă actuală, determinată de impactul major al industriei textile și ușoare asupra mediului. În prezent sunt atestate preocupări de aplicare a diferitor strategii și tehnici de ...
  • GRAUR, Ionela-Vlada (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    În lucrarea dată s-a analizat importanța sustenabilității în industria modei. În lucrare a fost realizat studiul privind identificarea importanței pentru oameni a noțiunii “moda sustenabilă”. S-a realizat un sondaj care a ...
  • SLONINOV, Nicoleta (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Studiul comparativ al comportamentului consumatorilor în industria modei evidențiază diferențe semnificative între adeptii modei rapide și cei ai modei lente, subliniind impactul ascensiunii mediilor digitale asupra ...
  • HAN, Jianlin; GERASYMENKO, Olena (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    In addition to considering basic practicality, fashionable and popular attributes, and social attributes of consumers, the design of modern footwear products has begun to appear to focus on the combination of design and ...
  • VIERIU, Mădălina (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    The art object is in an interdependent relationship with the physical space, integrating harmoniously into the surrounding environment. The integration of objects implies an agreement with certain environmental criteria, ...
  • CODJEBAȘ, David (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    This paper explores the realm of visual programming in the creation of video games, shedding light on its benefits for non-programmers and designers, addressing challenges, dispelling myths, and advocating for its ...
  • ADASCALIȚA, Lucia (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Industria de ambalaje este una de amploare și principalii jucători de pe această piață trebuie să se alinieze măsurilor practice cu referire la protecția mediului și strategiile de economie circulară. În acest context de ...
  • RUCICA, Ilia (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    This article informs us about the most common mistakes made by the game developers and provides some solutions to avoid them. It highlights the importance of project planning and the need of a good game design document. ...
  • TIMOSIN, Valeria; CODJEBAS, Diana (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Horror games are quite popular in the gaming industry due to humanity's fascination with fear and adrenaline. The physiological effects of adrenaline rushing into the bloodstream and psychological consequences, such as ...
  • PLUGARU, Madlen (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    This article explores the impact of video games on children and their cognitive abilities. Due to technological advancements, children nowadays have access to a variety of gadgets that allow them to entertain themselves. ...
  • TRACI, Selena (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    This article is about the concept of graphic design and its evolution along the development of human civilization and the history of this field. It dates back to the prehistoric era, starting with cave paintings, hieroghlyphs ...
  • NOVAC, Maria (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    As the gaming industry continues to evolve and expand, the number of individuals it affects and the ethical aspects surrounding game design also increase. This article explores the moral attitudes and responsibilities that ...
  • MADAN, Elena; SÎRBU, Dina (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Studiul de caz prezintă procesul de realizare a unui afiș pentru aniversarea a 60 de ani ai Universității Tehnice a Moldovei. Utilizând metoda hărții mentale, au fost identificate caracteristicile esențiale ale afișului, ...
  • TICLENCO, Nicoleta (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    Video games have evolved from simple pixelated graphics to immersive, interactive experiences that captivate players and transport them to new worlds. Behind every successful game lies the art and science of game design, ...
  • BOBEICO, Alina (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    This article analyzes typography, which pervades our surroundings, appearing in literature, digital interfaces, and ordinary artifacts such as road signs and product labels. Essentially, typography embodies the style and ...
  • VLADCO, Cristian (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    This paper is about video game designers who make the most important parts of video games including characters, objectives, enemies, levels and settings, and fix the story. Game design is a team work because it involves a ...
  • DONCIU, Vladimiro (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    In this article, the author highlights the importance of the engineering talents, with which engineers blend their technical abilities to bring forth the most yearned-for experiences.Engineers, who are also game designers, ...
  • COJOCARI, Evelina (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2024)
    This research reflects and analyses the complex psychology of humanity, the trends and styles that brought together the circumstance of creating minimalism as a separate style, as well as the economic and social reasoning ...

Search DSpace


Browse

My Account