IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

John Dewey: cercetări în domeniul filosofiei educaţiei

Show simple item record

dc.contributor.author COANDĂ, Svetlana
dc.date.accessioned 2019-11-06T10:57:50Z
dc.date.available 2019-11-06T10:57:50Z
dc.date.issued 2011
dc.identifier.citation COANDĂ, Svetlana. John Dewey: cercetări în domeniul filosofiei educaţiei. In: Ştiinţele socioumanistice şi progresul tehnico-ştiinţific: conf. șt. interuniv., Universitatea Tehnică a Moldovei, 1 aprilie, 2011. Chişinău, 2011, pp. 23-32. ISBN 978-9975-45-162-8. en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-45-162-8
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/6208
dc.description.abstract John Dewey (1859-1952) - reprezentant al filosofiei pragmatismului, apreciat de Bertrand Russel în lucrarea sa Istoria filosofiei occidentale (1946) ca fiind „cel mai important filosof în viaţă al Americii‖, a înlocuit noţiunea de adevăr, privit drept „corespondenţă cu realitatea‖, cu cea a adevărului ca ansamblu de reguli de succes avute în vederea acţiunilor. În acest sens, spre deosebire de predecesorii săi, şi-a dezvoltat viziunea asupra pragmatismului ca teorie instrumentalistă ce ţine atât de logică, cât şi de etică, în care noţiunea de „aserţiune garantată‖ se prezintă asemenea noţiunii de adevăr, lipsită însă de orice implicaţii metafizice. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Tehnica UTM en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject John Dewey en_US
dc.subject filosofia educaţiei en_US
dc.subject ştiinţa educaţiei en_US
dc.title John Dewey: cercetări în domeniul filosofiei educaţiei en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account