IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Browsing Facultatea Design by Author "GHENCEA, Cristina"

Browsing Facultatea Design by Author "GHENCEA, Cristina"

Sort by: Order: Results:

  • GHENCEA, Cristina; SPÎNU, Constantin (Tehnica UTM, 2013)
    Lucrarea reprezintă rezultatul unui studiu privind abordarea şi dezvoltarea afişului de către plasticianul Boris Şirocorad. Analiza s-a efectuat în baza studiului afişelor în calitate de gen al artei grafice, elaborate de ...
  • GHENCEA, Cristina (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2014)
    Materialul dat are ca obiectiv analiza afișelor create de plasticianul Ion Tabîrță. Scopul cercetării este de a urmări modalitățile de reprezentare a lumii înconjurătoare de către pictor în operele acestuia, cum evoluează ...
  • TOFAN, Doina; NEAMŢU, Irina; GHENCEA, Cristina (Tehnica UTM, 2015)
    In this article it’s analyzed the evolution of the layout of newspapers, published between 1950 -2010. It is described the first appearance of newspapers on R. Moldova territory and it’s analyzed the evolution of the ...
  • GHENCEA, Cristina; MARCENCO, Natalia (Tehnica UTM, 2011)
    Dans cet article, l'objet d'etude est l'analyse d'influence de la forme géométrique et les caractéristiques dimensionnelles du cliché et du contrcliché pour la qualité d’embossage. Dans l'étude est abordée le procédé ...
  • GHENCEA, Cristina (Universitatea Tehnică a Moldovei, 2014)
    Is known that poster, either commercially or culturally, traditionalist or designed to shock, it is more than present in our everyday life, it is considered one of the most effective ways to communicate a message. The ...
  • MALACILI, Cristina; GHENCEA, Cristina (Tehnica UTM, 2015)
    Corporate identity is the opinion create in the mind of the client. In searching of a way to influence the client’s perception on the company and to stabilize a powerful brand name, a primordial role is played by the ...

Search DSpace


Browse

My Account