IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

The impact of the digital single market on marketing activities in the EU

Show simple item record

dc.contributor.author TRIFONOVA, Larisa
dc.date.accessioned 2024-12-09T12:56:17Z
dc.date.available 2024-12-09T12:56:17Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation TRIFONOVA, Larisa. The impact of the digital single market on marketing activities in the EU. In: Marketingul şi logistica în era digitală: Seminar ştiinţific naţional, dedicat aniversării 60 de ani al UTM, 18 octombrie 2024. Universitatea Tehnică a Moldovei, Facultatea Inginerie Economică şi Business, Departamentul Teorie Economică şi Marketing. Chișinău: Tehnica-UTM, 2024, pp. 105-110. ISBN 978-9975-64-481-5 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-64-481-5
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/28833
dc.description.abstract This article explores the impact of the Digital Single Market on marketing activities within the European Union. The Digital Single Market is a strategic initiative of the EU aimed at creating an integrated digital space where goods, services, capital, and data can move freely without barriers. The study highlights key changes in the marketing processes of European companies under the influence of digitalization and the unification of online trade regulations. Special attention is given to aspects such as the use of big data, artificial intelligence, automation programs, and digital platforms to enhance the efficiency of marketing campaigns. The impact of harmonized data protection legislation (GDPR) on marketing strategies is also analyzed, along with the role of e-commerce and digital advertising in strengthening companies' competitive positions in the EU’s internal market. As a result of the research, the author offers recommendations for adapting marketing activities to the conditions of the Digital Single Market to maximize its opportunities. en_US
dc.description.abstract În acest articol se examinează influența Pieței Unice Digitale asupra activităților de marketing în Uniunea Europeană. Piața Unică Digitală reprezintă o inițiativă strategică a UE, care vizează crearea unui spațiu digital integrat, în care bunurile, serviciile, capitalurile și datele pot circula liber, fără bariere. Studiul evidențiază schimbările cheie care au loc în procesele de marketing ale companiilor europene sub influența digitalizării și unificării regulilor de comerț online. O atenție deosebită este acordată unor aspecte precum utilizarea datelor masive (big data), inteligenței artificiale, programelor de automatizare și platformelor digitale pentru creșterea eficienței campaniilor de marketing. Se analizează influența armonizării legislației privind protecția datelor (GDPR) asupra strategiilor de marketing, precum și rolul comerțului electronic și al publicității digitale în consolidarea pozițiilor competitive ale companiilor pe piața internă a UE. În urma cercetării, autorul oferă recomandări pentru adaptarea activităților de marketing la condițiile Pieței Unice Digitale pentru a valorifica la maximum oportunitățile acesteia. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universitatea Tehnică a Moldovei en_US
dc.relation.ispartofseries Marketingul şi logistica în era digitală: Seminar ştiinţific naţional, dedicat aniversării 60 de ani al UTM, 18 octombrie 2024;
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject marketing activities en_US
dc.subject digital single market en_US
dc.subject European Union en_US
dc.subject activități de marketing en_US
dc.subject piață en_US
dc.subject Uniunea Europeană en_US
dc.title The impact of the digital single market on marketing activities in the EU en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account