IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Promotion of ecological products through the application of digital marketing in the Republic of Moldova

Show simple item record

dc.contributor.author SÂRBU, Olga
dc.date.accessioned 2024-12-09T08:35:25Z
dc.date.available 2024-12-09T08:35:25Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation SÂRBU, Olga. Promotion of ecological products through the application of digital marketing in the Republic of Moldova. In: Marketingul şi logistica în era digitală: Seminar ştiinţific naţional, dedicat aniversării 60 de ani al UTM, 18 octombrie 2024. Universitatea Tehnică a Moldovei, Facultatea Inginerie Economică şi Business, Departamentul Teorie Economică şi Marketing. Chișinău: Tehnica-UTM, 2024, pp. 85-91. ISBN 978-9975-64-481-5 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-64-481-5
dc.identifier.uri http://repository.utm.md/handle/5014/28830
dc.description.abstract În condițiile contemporane, marketingul digital devine un element central în promovarea produselor ecologice, sprijinirea dezvoltării durabile a întreprinderilor. În Republica Moldova, unde dezvoltării durabile și protecției mediului s-a atras o atenție sporită, întreprinderile locale au început să utilizeze instrumente digitale pentru a educa consumatorii și a îmbunătăți percepția publică asupra produselor ecologice. Acest articol examinează rolul marketingului digital în promovarea sustenabilității corporative prin metode precum optimizarea motoarelor de căutare, publicitatea în rețelele sociale și campaniile de marketing prin e-mail. Studiul include o analiză a inițiativelor din Republica Moldova și a impactului acestora asupra comportamentului consumatorilor. Rezultatele arată că marketingul digital contribuie la creșterea vizibilității produselor ecologice, la sensibilizarea publicului și la încurajarea consumului responsabil. en_US
dc.description.abstract In the context of the accelerated development of information and communication technologies, digital marketing is becoming an essential component of marketing activities at both macro and micro levels. This is confirmed by strategic documents, such as the Digital Transformation Strategy of the Republic of Moldova for 2023-2030. Within this strategy, it is emphasized that the main objective of the development of informatization in the Republic of Moldova is to improve the conditions for the transformation of various areas of human activity under the influence of information and communication technologies. Key directions include strengthening the digital economy, developing the information society and optimizing e-government in the Republic of Moldova. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Universitatea Tehnică a Moldovei en_US
dc.relation.ispartofseries Marketingul şi logistica în era digitală: Seminar ştiinţific naţional, dedicat aniversării 60 de ani al UTM, 18 octombrie 2024;
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject digital marketing en_US
dc.subject sustainable development en_US
dc.subject ecological production en_US
dc.title Promotion of ecological products through the application of digital marketing in the Republic of Moldova en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account