Formarea prin îndoire a rolelor, în special pentru componentele circulare cu curbură unică, este utilizată pe scară largă în domeniile aerospațial, inginerie marină și automobile. Odată cu dezvoltarea industriei aerospatiale, cerințele componentelor cu secțiune non-circulară și curbură variabilă sunt crescute treptat, cum ar fi pielea de margine de top și țeava de evacuare automată a avionului.
Rază de curbură de formare a plăcii este obținută după procesul de îndoire a rolei. Prin urmare, o rază de curbură de formare diferită poate fi obținută prin adâncimea diferită de indentare care rezultă din variația forței de încărcare. Multe studii anterioare au fost efectuate pe
procesul de îndoire a rolelor, inclusiv modele analitice, modele cu elemente finite (FEM) și investigații experimentale. Plettke și Vatter au prezentat două noi abordări pentru a simula raza
de îndoire în timpul procesului de îndoire cu trei role.
Roll forming, especially for circular components with a single curvature, is widely used in the aerospace, marine engineering and automotive fields. With the development of the aerospace industry, the requirements of components with non-circular section and variable curvature are gradually increased, such as the top edge skin and the automatic exhaust pipe of the aircraft.
The bending radius of the plate is obtained after the roll bending process. Therefore, a different forming radius of curvature can be obtained by the different indentation depth resulting from the variation of the loading force. Many previous studies have been conducted on the roll bending process, including analytical models, finite element models (FEMs), and experimental investigations. Plettke and Vatter presented two new approaches to simulate the bending radius during the three-roll bending process.