În această teză de master este efectuat un studiu asupra sistemelor de siguranță, sunt explicate metodele, sistemele şi tehnologiile contemporane de ridicare a gradului de siguranţă al conducătorului şi a pasagerilor, utilizînd tehnologii avansate ale sistemelor de conducere ale automobilului.
Astfel, în primul capitol a fost analizată siguranţa pasivă a autovehiculelor, adică toate acele mijloace prin care automobilul şi pasagerii sunt protejaţi în cazul unui impact – începînd cu centura de siguranţă şi terminînd cu materialele din care sunt fabricate caroseriile autovehiculelor moderne.
În al doilea capitol am abordat siguranţa activă a autovehiculelor.
În capitolul al treilea sunt reprezentate cele mai practice sisteme de protecţie a conducătorului şi pasagerilor.
Iar în al patrulea capitol se regăsesc sistemele şi tehnologiile viitorului, care au ca scop reducerea accidentelor la un nivel cît mai scăzut şi în paralel sporirea gradului de confort atît a conducătorului, cît şi a pasagerilor, pentru toată durata călătoriei.
This master's thesis carries out a study on safety systems, explains the methods, systems and contemporary technologies for raising the safety of the driver and passengers, using advanced technologies of car driving systems.
Thus, the first chapter examined the passive safety of motor vehicles, ie all those means by which the car and passengers are protected in the event of an impact - starting with the seat belt and ending with the materials from which the bodies of modern motor vehicles are made.
In the second chapter we addressed the active safety of vehicles.
The third chapter shows the most practical driver and passenger protection systems.
And in the fourth chapter are the systems and technologies of the future, which aim to reduce accidents to the lowest possible level and at the same time increase the comfort of both the driver and passengers, for the entire duration of the trip.