Invenţia se referă la hidrotehnică şi anume la conversiunea energiei valurilor marine în energie electrică. Instalaţia, conform primei variante, include un montant 10, un corp plutitor 1, care este legat cu el prin elemente de fixare 4 şi 5, legate prin intermediul transmisiei dinţate 9 cu multiplicatorul 11 şi generatorul electric. Corpul plutitor 1 este executat de formă toroidală şi este amplasat coaxial faţă de montant 10, faţă de care, din ambele lui părţi, diametral opus, sunt amplasate două elemente de fixare 4 şi 5 a corpului plutitor 1 în formă de grinzi de cadru, care cu unele capete sunt fixate articulat de corpul plutitor 1. Transmisia dinţată 9 conţine două roţi dinţate conice, fiecare fiind legată rigid cu celelalte capete ale elementelor de fixare 4 şi 5. Roţile dinţate conice au un număr egal de dinţi, sunt amplasate pe un arbore şi se află în angrenare cu roata dinţată conică, legată cu arborele de intrare a multiplicatorului 11. Instalaţia, conform variantei a doua, se caracterizează prin aceea că transmisia dinţată conţine două sectoare dinţate, fiecare fiind legat rigid cu celălalt capăt al fiecăruia din două elemente de fixare corespunzător, este montat pe unul din doi arbori amplasaţi paralel şi este legat cu unul din doi arbori de intrare ai multiplicatorului.
The invention relates to the hydraulic power engineering, namely to the sea wave power conversion to electric power. The installation, according to the first variant, contains a tangent structure 10, a floating body 1, joined with it by fixation elements 4 and 5, which are joined by means of a gearing 9 with a step-up gear 11 and an electric generator. The floating body 1 is made of toroidal form and is coaxially placed about the tangent structure 10, about which, on both sides thereof, diametrically opposite, there are placed two elements for fixation thereof 4 and 5 in the form of girders, having some ends articulately fixed to the floating body 1. The gearing 9 includes two conic gear-wheels, each of which is rigidly joined with the other ends of the fixation elements 4 and 5. The conic gear-wheels have an equal number of teeth, are placed onto the same shaft and mesh with the conic gear-wheel, joined with the input shaft of the step-up gear 11. The installation, according to the second variant, is characterized in that the gearing contains two toothed quadrants, each being rigidly joined with the other end of each of the two fixation elements, correspondingly, is mounted onto one of the two shafts placed in parallel and is joined with one of the two input shafts of the step-up gear.