Invenţia se referă la industria constructoare de maşini, şi anume la mecanismele de acţionare. Mecanismul de acţionare include o carcasă 1, în care sunt amplasate două roţi dinţate centrale 7 şi 8, una dintre care este fixată rigid în ea, cealaltă este montată pe arborele condus 10, un satelit 3 cu două coroane dinţate, amplasat între ele şi montat liber pe un reazem sferic 9, precum şi un sistem de acţionare a satelitului, care include electromagneţi 2 fixaţi uniform pe suprafaţa interioară laterală a carcasei 1. Mecanismul de acţionare este dotat suplimentar cu un sistem de comandă 11, la care sunt conectaţi electromagneţii 2, numărul cărora este par. Suprafaţa laterală a carcasei 1 este executată concav sferică, iar congruent ei este executată convex suprafaţa laterală a satelitului 3, pe care sunt fixaţi magneţi permanenţi 6, numărul cărora este egal cu numărul electromagneţilor 2.
The invention relates to the mechanical engineering, namely to the operating mechanisms. The drive includes a body 1, wherein there are placed two central gear-wheels 7 and 8, one of which is rigidly fixed therein, the other is mounted onto the driven shaft 10, a double satellite gear 3, placed between them and freely installed onto a spherical support 9, as well as a satellite gear driving mechanism, containing electromagnets 2 uniformly fixed onto the lateral inner surface of the body 1. The drive is additionally equipped with a control system 11, to which the electromagnets 2 are connected, the number of which is even. The lateral surface of the body 1 is made concave-spherical, and congruently to it there is made convexly the lateral surface of the satellite gear 3, onto which there are mounted permanent magnets 6, the number of which is equal to the number of the electromagnets 2.