Invenţia se referă la construcţia de maşini, în particular la mecanismele de transmitere a mişcării de rotaţie. În prima variantă de executare reductorul conţine carcasă, arbore motor 7, arbore condus 5, doi sateliţi 1 şi 2 cu câte două coroane danturate amplasaţi coaxial, o roată centrală fixă 3, două roţi centrale mobile 4 şi 6. Roata centrală mobilă 6 este executată cu două coroane danturate şi este amplasată între sateliţii 1 şi 2. În butucii sateliţilor este instalat, pentru interacţiune cu partea frontală a lui, câte un disc 8 şi 9 cu flanşă înclinată legat rigid cu arborele motor 7. Unghiul de înclinare a flanşei primului disc este egal ca valoare şi opus ca direcţie cu unghiul de înclinare a flanşei celui de-al doilea disc. Rezultatul tehnic constă în reducerea forţelor axiale ale angrenajelor, în excluderea erorii de schemă generate de mişcarea de precesie a sateliţilor.
The invention refers to mechanical engineering, in particular, to the gear transmission the rotation movement. In the first execution variant the reduction gear contains a body, a driving shaft 7, a driven shaft 5, two coaxial two-ring planet pinion 1 and 2, central rigid wheel 3, two moving central wheels 4 and 6. The central moving wheel 6 is executed as a two-ring and is installed between the planet pinions 1 and 2. Into the planet pinions hubs for interaction with the faces thereof there are installed disks 8 and 9 with inclined faces, rigidly mounted on the driving shaft 7. The angle of the first disk face inclination is equal as a value and opposite as a direction to the angle of the second disk face inclination. The technical result consists in reducing the axial forces appearing during the engagement as well as in removing the circuit error, typically of the precession planet pinions movement.