Ciclul de viață al mașinii de curse, construită de o echipa Formula Student, este foarte scurt, iar inginerii echipei sunt întotdeauna sub presiune datorită deciziilor de compromis privind cheltuielile, inovațiile de proiectare, cerințele materiale și fabricarea precisă. Este extrem de important de a pune în aplicare tehnologiile moderne pentru a realiza un compromis rezonabil între greutate și fiabilitate pentru componentele a masinii de curse echipei Formula Student a Universitatii Tehnice a Moldovei. Proiectarea generativa a componentelor sistemului de suspensie a mașinii de curse a echipei Formula Student UTM se introduce ca noile componente să îndeplinească aceeași funcție, cu o greutate mai mică. A fost dezvoltată o metodologie pentru a asigura mai bună conformitate cu componentele mașinii de curse Formula Student, utilizând proiectarea generativă și fabricarea aditiva. Implementarea metodologiei de proiectarea generativă elimină adăugarea inutilă a greutății și oferă o îmbunătățire considerabilă a performanței componentelor a mașinii de curse.
The life cycle of a racing car, built by a Formula Student team, is very short and the team engineers are always under pressure due to compromise decisions on expenses, design innovations, material requirements and precise manufacturing. It is extremely important to implement modern technologies to achieve a reasonable compromise between weight and reliability for the components of the Formula Student racing car of the Technical University of Moldova. The generative design of the suspension system components of the Formula Student Team UTM racing car is introduced so that the new components would perform the same function with less weight, where excess material would be eliminated. A methodology was developed to ensure better compliance of the Formula Student racing car components using generative design and additive manufacturing. The implementation of the generative design methodology eliminates the unnecessary addition of weight and provides a considerable improvement in the component performance of the race car.