Teza de masterat explorează o temă actuală în domeniul științei și ingineriei aplicate, concentrându-se pe îmbunătățirea tehnologiilor care optimizează sistemele de mentenanță și sporesc fiabilitatea autovehiculelor, un domeniu în continuă dezvoltare. Studiul este orientat către perfecționarea proceselor de întreținere pentru a garanta funcționarea optimă a autovehiculelor agricole, caracterizate de o complexitate tehnică și funcțională tot mai mare. Performanțele energetice și fiabilitatea acestor vehicule au atins niveluri deosebit de ridicate, ceea ce accentuează importanța unui sistem de mentenanță performant, fără de care exploatarea progreselor tehnologice recente ar fi limitată. Structurată în patru capitole, lucrarea analizează aspecte cheie, incluzând metode de mentenanță preventivă și corectivă, tehnologii pentru recondiționarea pieselor și metode de obținere a suprafețelor rezistente la uzură. De asemenea, sunt evidențiate beneficiile tehnice și economice ale proceselor de mentenanță aplicate.
The master's thesis explores a current topic in the field of applied science and engineering, focusing on improving technologies that optimize maintenance systems and increase the reliability of vehicles, a field in continuous development. The study is oriented towards improving maintenance processes to guarantee the optimal functioning of agricultural vehicles, characterized by an increasing technical and functional complexity. The energy performance and reliability of these vehicles have reached particularly high levels, which emphasizes the importance of a high-performance maintenance system, without which the exploitation of recent technological advances would be limited. Structured in four chapters, the paper analyzes key aspects, including preventive and corrective maintenance methods, technologies for reconditioning parts and methods for obtaining wear-resistant surfaces. The technical and economic benefits of the applied maintenance processes are also highlighted.