Teza este elaborată pe 56 pag. și include rezumat, introducere și patru capitole, figuri – 38, tabele – 14, surse bibliografice – 55. Capitolul 1 Motorul este elementul principal al mașinii, de el depinde performanța altor elemente care asigură confortul și siguranța șoferului. Eficiența economică a unei întreprinderi de automobile depinde de fiabilitatea și durabilitatea acestei unități. În consecință, creșterea fiabilității, operabilității și eficienței este un obiectiv strategic al întreprinderii. Acest lucru este necesar pentru a reduce costurile companiei pentru reparațiile și întreținerea post-vânzare a vehiculului în perioada de garanție. Capitolul 2 Sa analizat tehnologia de diagnosticare și reparare a blocurilor cilindri ai motoarelor cu ardere internă. Capitolul 3 Sa efectuat o argumentare a echipamentele de control și măsurare pentru măsurarea parametrilor de honuire a cilindrilor blocurilor de motor, precum și parametrii de rugozitate înșiși. Capitolul 4 În acest capitol, au fost studiați parametrii de microgiometrie ai suprafeței oglinzii cilindrului motorului cu ardere internă, a fost efectuată o analiză a influenței uzurii sculei asupra parametrilor de rugozitate și o analiză comparativă a uneltelor ceramice din operația de honuire a cilindrilor -s-a realizat analiza instrumentelor folosite de la diverși producători în ceea ce privește durabilitatea și costurile pe unitatea de producție.
The thesis is elaborated on 56 pages and includes summary, introduction and three chapters, drawings – 38, tables – 14, bibliographic sources – 55. Chapter 1 The engine is the main element of the car, the performance of other elements that ensure the comfort and safety of the driver depends on it. The economic efficiency of an automobile enterprise depends on the reliability and durability of this unit. Accordingly, increasing its reliability, operability and efficiency is a strategic goal of the enterprise. This is necessary in order to reduce the company's costs for repairs and after-sales maintenance of the vehicle during the warranty period. Chapter 2 The technology of diagnostics and repair of cylinder blocks of internal combustion engines was analyzed. Chapter 3 An argumentation of the control and measuring equipment for measuring the honing parameters of engine block cylinders, as well as the roughness parameters themselves, was carried out. Chapter 4 In this chapter, the microgeometry parameters of the mirror surface of the internal combustion engine cylinder were studied, an analysis of the influence of tool wear on the roughness parameters was carried out, and a comparative analysis of ceramic tools in the cylinder honing operation was carried out - an analysis of the tools used from various manufacturers was carried out in terms of durability and costs per unit of production.