IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Natură şi educaţie: Jean-Jacques Rousseau în dialog cu John Dewey

Show simple item record

dc.contributor.author DASCĂLU, Ileana
dc.date.accessioned 2025-10-21T09:47:24Z
dc.date.available 2025-10-21T09:47:24Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation DASCĂLU, Ileana. Natură şi educaţie: Jean-Jacques Rousseau în dialog cu John Dewey. In: Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale = Research, development and innovation from the perspective of global ethics: Conferinţa Știinţifică Internaţională, Ediția a 5-a, Universitatea Tehnică a Moldovei, Chişinău, 17 mai 2024. Chişinău, 2025, pp. 34-38. ISBN 978-9975-64-541-6 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-64-541-6
dc.identifier.uri https://repository.utm.md/handle/5014/33533
dc.description.abstract Articolul propune o comparaţie între viziunile filosofilor Jean- Jacques Rousseau şi John Dewey cu privire la rolul naturii, al experienţei şi al mediului social în educaţie, urmă rind să ilustreze, prin lectura critică pe care Dewey o face lucrării Emil sau despre educaţie, tensiunea dintre concepţia conform căreia educaţia înseamnă actualizarea calităţilor umane naturale şi cea care priveşte dezvoltarea unui individ complet ca depinzând de interacţiunea şi planificarea socială. en_US
dc.description.abstract This paper proposes a comparison between the philosophical views of Jean-Jacques Rousseau and John Dewey with regard to the role of nature, experience and the social environment in education. It aims to illustrate, by means of Dewey’s critical reading of “Emile”, the tension between the view according to which education means the actualization of natural human qualities, and, on the other hand, that which sees the development of a fully-fledged individual as dependent on social interaction and planning. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Tehnică a Moldovei en_US
dc.relation.ispartofseries Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale = Research, Innovation and Development from the Perspective of the Global Ethics : Materialele Conferinţei Ştiinţifice cu Participare Internaţională, Ediția a 5-a, 17 mai 2024;
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject educaţie en_US
dc.subject natură en_US
dc.subject experienţă en_US
dc.subject education en_US
dc.subject nature en_US
dc.subject experience en_US
dc.title Natură şi educaţie: Jean-Jacques Rousseau în dialog cu John Dewey en_US
dc.title.alternative Nature and education: Jean-Jacques Rousseau in dialogue with John Dewey en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

  • 2024
    Materialele Conferinţei Ştiinţifice cu Participare Internaţională, Ediția a 5-a, 17 mai 2024

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account