| dc.contributor.author | DASCĂLU, Ileana | |
| dc.date.accessioned | 2025-10-21T09:47:24Z | |
| dc.date.available | 2025-10-21T09:47:24Z | |
| dc.date.issued | 2024 | |
| dc.identifier.citation | DASCĂLU, Ileana. Natură şi educaţie: Jean-Jacques Rousseau în dialog cu John Dewey. In: Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale = Research, development and innovation from the perspective of global ethics: Conferinţa Știinţifică Internaţională, Ediția a 5-a, Universitatea Tehnică a Moldovei, Chişinău, 17 mai 2024. Chişinău, 2025, pp. 34-38. ISBN 978-9975-64-541-6 (PDF). | en_US |
| dc.identifier.isbn | 978-9975-64-541-6 | |
| dc.identifier.uri | https://repository.utm.md/handle/5014/33533 | |
| dc.description.abstract | Articolul propune o comparaţie între viziunile filosofilor Jean- Jacques Rousseau şi John Dewey cu privire la rolul naturii, al experienţei şi al mediului social în educaţie, urmă rind să ilustreze, prin lectura critică pe care Dewey o face lucrării Emil sau despre educaţie, tensiunea dintre concepţia conform căreia educaţia înseamnă actualizarea calităţilor umane naturale şi cea care priveşte dezvoltarea unui individ complet ca depinzând de interacţiunea şi planificarea socială. | en_US |
| dc.description.abstract | This paper proposes a comparison between the philosophical views of Jean-Jacques Rousseau and John Dewey with regard to the role of nature, experience and the social environment in education. It aims to illustrate, by means of Dewey’s critical reading of “Emile”, the tension between the view according to which education means the actualization of natural human qualities, and, on the other hand, that which sees the development of a fully-fledged individual as dependent on social interaction and planning. | en_US |
| dc.language.iso | ro | en_US |
| dc.publisher | Universitatea Tehnică a Moldovei | en_US |
| dc.relation.ispartofseries | Cercetarea, dezvoltarea și inovarea din perspectiva eticii globale = Research, Innovation and Development from the Perspective of the Global Ethics : Materialele Conferinţei Ştiinţifice cu Participare Internaţională, Ediția a 5-a, 17 mai 2024; | |
| dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States | * |
| dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ | * |
| dc.subject | educaţie | en_US |
| dc.subject | natură | en_US |
| dc.subject | experienţă | en_US |
| dc.subject | education | en_US |
| dc.subject | nature | en_US |
| dc.subject | experience | en_US |
| dc.title | Natură şi educaţie: Jean-Jacques Rousseau în dialog cu John Dewey | en_US |
| dc.title.alternative | Nature and education: Jean-Jacques Rousseau in dialogue with John Dewey | en_US |
| dc.type | Article | en_US |
The following license files are associated with this item: