IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Modelul "Buy Nothing" - între minimalism și sustenabilitate

Show simple item record

dc.contributor.author GRIGORAȘ, Maria
dc.date.accessioned 2025-09-04T09:23:00Z
dc.date.available 2025-09-04T09:23:00Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation GRIGORAȘ, Maria. Modelul "Buy Nothing" - între minimalism și sustenabilitate. In: Marketingul şi Logistica în era Digitală: Seminar Ştiinţific Naţional, Chişinău, Republica Moldova, Ediția a II-a, 23 Mai, 2025. Universitatea Tehnică a Moldovei. Chişinău: UTM, 2025, pp. 191-196. ISBN 978-9975-64-555-3 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-64-555-3
dc.identifier.uri https://doi.org/10.52326/mled2025.27
dc.identifier.uri https://repository.utm.md/handle/5014/33148
dc.description.abstract Modelul "Nu cumpăra nimic" generează o atitudine de rezistență față de valorile consumerismului și valorifică simplitatea, responsabilitatea și autenticitatea. Acest model dezvoltă un nou tip de „Buyer Persona” focusat pe reducerea cheltuielilor iraționale, dezvoltarea libertăților interioare și revenirea la valorile autentice. Deși acest model este unul sustenabil pentru că reduce poluarea; rațional - pentru că se bazează pe analiza critică a nevoilor reale, pe gestionarea responsabilă a resurselor și reducerea comportamentelor impulsive; deliberat – pentru că este o filosofie prin care oamenii s-au oprit din reflexul cultural: de a cumpăra, de a consuma, de a schimba, deseori el este asociat cu minimalismul, sărăcia, obsesia și izolarea socială en_US
dc.description.abstract The "Buy Nothing" model generates an attitude of resistance towards the values of consumerism and values simplicity, responsibility and authenticity. This model develops a new type of „Buyer Persona” focused on reducing irrational spending, developing inner freedoms and returning to authentic values. Although this model is sustainable because it reduces pollution; rational - because it is based on the critical analysis of real needs, on the responsible management of resources and the reduction of impulsive behaviors; deliberate - because it is a philosophy through which people have stopped the cultural reflex: to buy, to consume, to change, it is often associated with minimalism, poverty, obsession and social isolation. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Tehnică a Moldovei en_US
dc.relation.ispartofseries Seminar ştiinţific naţional "Marketingul şi logistica în era digitală", Ediţia a 2-a, 23 mai 2025;
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject sustenabilitate en_US
dc.subject minimalism en_US
dc.subject nilionari en_US
dc.subject reciclare en_US
dc.subject risipă alimentară en_US
dc.subject sustainability en_US
dc.subject millionaires en_US
dc.subject recycling en_US
dc.subject food waste en_US
dc.title Modelul "Buy Nothing" - între minimalism și sustenabilitate en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account