IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Reconfigurarea comportamentului consumatorului în contextul evoluției pieței vinicole globale

Show simple item record

dc.contributor.author REMEȘOVSCHI, Natalia
dc.date.accessioned 2025-09-04T06:10:57Z
dc.date.available 2025-09-04T06:10:57Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.citation REMEȘOVSCHI, Natalia. Reconfigurarea comportamentului consumatorului în contextul evoluției pieței vinicole globale. In: Marketingul şi Logistica în era Digitală: Seminar Ştiinţific Naţional, Chişinău, Republica Moldova, Ediția a II-a, 23 Mai, 2025. Universitatea Tehnică a Moldovei. Chişinău: UTM, 2025, pp. 71-76. ISBN 978-9975-64-555-3 (PDF). en_US
dc.identifier.isbn 978-9975-64-555-3
dc.identifier.uri https://doi.org/10.52326/mled2025.09
dc.identifier.uri https://repository.utm.md/handle/5014/33129
dc.description.abstract Sectorul vinicol este marcat de schimbările survenite în cadrul mediului natural, în special condițiile climaterice și variațiile pedo-climaterice. Acestea, au un impact semnificativ asupra pieței vinicole, reflectându-se în comportamentului consumatorilor, în emergențe noi în consum, în dinamica și structura pieței vinicole, în necesitatea adaptării și diversificării gamei de produse vinicole. Prezenta lucrare, vine cu o abordare complexă și interdisciplinară, și are la bază interpretarea și analiza tendințelor și particularităților pieței vinurilor de lux în contextul globalizării. Articolul se axează pe integrarea perspectivelor economice, tehnologice, sociale și culturale. Ideea de bază se centrează pe faptul că, în condițiile actuale ale pieței vinicole, în ansamblu, vinul nu poate fi considerat doar un produs agroalimentar, ci un element strategic de dezvoltare națională și regională, cu semnificații și identitate culturală. În aceiași ordine de idei, pentru Republica Moldova, dar și pentru țările emergente, adoptarea de tactici și strategii corespunzătoare tendințelor pieței vinicole poate oferi posibilități de consolidare a imaginii de țară și avantaje într-o economie durabilă. Astfel, integrarea inovației tehnologice, digitalizarea proceselor de producție și distribuție, precum și alinierea la standardele internaționale de sustenabilitate ecologică constituie factori esențiali pentru dezvoltarea sectorului vitivinicol. en_US
dc.description.abstract The wine sector is shaped by changes in the natural environment, particularly climatic conditions and pedo-climatic variations. These factors exert a significant impact on the wine market, influencing consumer behavior, the emergence of new consumption patterns, the dynamics and structure of the wine sector, and the need to adapt and diversify the range of wine products. This paper adopts a complex and interdisciplinary approach, grounded in the interpretation and analysis of trends and specificities of the luxury wine market in the context of globalization. It focuses on the integration of economic, technological, social, and cultural perspectives. The central is that, under current market conditions, wine can no longer be regarded merely as an agri-food product, but rather as a strategic instrument for national and regional development, carrying cultural significance and identity. In the same vein, for the Republic of Moldova – as well as for other emerging countries – the adoption of tactics and strategies aligned with contemporary wine market trends can offer opportunities to enhance the national image and generate competitive advantages within a sustainable economic model. Consequently, the integration of technological innovation, the digitization of production and distribution processes, and the alignment with international standards of environmental sustainability are essential factors for the development of the wine sector. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.publisher Universitatea Tehnică a Moldovei en_US
dc.relation.ispartofseries Seminar ştiinţific naţional "Marketingul şi logistica în era digitală", Ediţia a 2-a, 23 mai 2025;
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject piaţa vinicolă en_US
dc.subject marketingul vinicol en_US
dc.subject comportamentul consumatorului en_US
dc.subject consumul vinicol en_US
dc.subject produse vinicole en_US
dc.subject wine market en_US
dc.subject wine marketing en_US
dc.subject wine consumer behavior en_US
dc.subject wine consumption en_US
dc.subject wine products en_US
dc.title Reconfigurarea comportamentului consumatorului în contextul evoluției pieței vinicole globale en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account