IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Impactul informaţiilor de pe ambalajul produselor alimentare în ghidarea alegerii consumatorilor

Show simple item record

dc.contributor.author GRIGORAȘ, Maria
dc.date.accessioned 2025-08-26T06:38:39Z
dc.date.available 2025-08-26T06:38:39Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation GRIGORAŞ, Maria. Impactul informaţiilor de pe ambalajul produselor alimentare în ghidarea alegerii consumatorilor. Economica, 2017, nr. 1(99), pp. 19-36. ISSN 1810-9136. en_US
dc.identifier.issn 1810-9136
dc.identifier.uri https://repository.utm.md/handle/5014/33067
dc.description.abstract În ultima perioadă, datorită controverselor apărute în industria alimentară şi impactului mediilor de socializare, precum şi descoperirii legăturii tot mai intense între produsele consumate şi starea sănătăţii, consumatorul a devenit mai perspicace în luarea deciziei de cumpărare a alimentelor. Un important element de ghidare în alegerea reuşită a produselor alimentare îl constituie informaţiile nutriţionale de pe etichetă. Astfel, consumatorul încearcă să proceseze aceste informaţii. Scopul cercetării a constat în determinarea gradului de comprehensibilitate al informaţiilor expuse pe etichetele alimentelor, evaluarea profilului nutriţional al acestora, precum şi evidenţierea unei posibile antiteze între imaginea favorabilă percepută şi valoarea nutritivă „de facto” ale respectivelor produse. Pentru îndeplinirea acestui scop, s-au efectuat cercetări exploratorii de marketing, utilizând chestionarul şi metoda SAIN-LIM. en_US
dc.description.abstract The modern consumer has become more attentive when taking the decision to purchase food due to the controversies in the food industry, the impact of social media and more intense relationship between consumed products and health. The nutritional information on the label has become an important element guiding the successful choice of food products. Thus, the consumer tries to process this information based on his intellectual and financial resources. This research aims to determine the degree of comprehensibility of the information displayed on food labels, to evaluate its nutritional profile and to highlight a possible antithesis of the perceived favourable image and the nutritional value “de facto” of those goods. In order to implement this approach there were conducted exploratory marketing researches, using the questionnaire and the method SAIN-LIM. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.language.iso en
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject produse alimentare en_US
dc.subject etichetă de calitate en_US
dc.subject nutriție umană en_US
dc.subject schemă alimentară en_US
dc.subject sisteme F.O.P. (Front-of-Package) en_US
dc.subject foods en_US
dc.subject quality labels en_US
dc.subject human nutrition en_US
dc.subject meal patterns en_US
dc.title Impactul informaţiilor de pe ambalajul produselor alimentare în ghidarea alegerii consumatorilor en_US
dc.title.alternative The impact of food package information in guding consumer choices en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account