IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Percepţiile noii generaţii asupra identităţii şi imaginii Republicii Moldova

Show simple item record

dc.contributor.author GRIGORAȘ, Maria
dc.date.accessioned 2025-08-25T10:15:25Z
dc.date.available 2025-08-25T10:15:25Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation GRIGORAŞ, Maria. Percepţiile noii generaţii asupra identităţii şi imaginii Republicii Moldova. Studia Universitatis. Seria Ştiinţe Exacte şi Economice. 2016, nr. 7(97), pp. 149-155. ISSN 1857-2073. en_US
dc.identifier.issn 1857-2073
dc.identifier.uri https://repository.utm.md/handle/5014/33058
dc.description.abstract Scopul prezentului demers constă în identificarea tuturor elementelor tangibile şi intangibile ce influenţează imaginea de ţară a Republicii Moldova pe plan intern şi extinderea acestora asupra exportului, turismului, gradului de atragere a investiţiilor şi asupra calităţii vieţii, ceea ce impune necesitatea unei repoziţionări a imaginii de ţară în cadrul conjuncturii internaţionale deja existente. Pentru realizarea scopului s-a ţinut cont de următoarele obiective: determinarea şi evaluarea componentelor specifice imaginii de ţară a Republicii Moldova şi necesitatea iminentă a rebrandingului pentru acest stat. Astfel, a fost folosită informaţia operativă privind executarea bugetelor unităţilor administrativ-teritoriale pe ultimii trei ani, şi anume: taxa de aplicare a simbolicii locale şi o anchetă-pilot. Analizând rezultatele cercetării s-a constatat că noua generaţie are o percepţie, mai degrabă, negativă asupra trăsăturilor prezente ale ţării (corupţie, birocraţie, exod de capital uman peste graniţele ţării), toate ţinând de mediul politic, însă au fost determinate şi principii directoare pentru conceperea unui nou brand de ţară. en_US
dc.description.abstract The purpose of this work is to identify all tangible and intangible elements influencing the image of the Republic of Moldova within the country and their extension on exports, tourism, and the degree of attracting investment and quality of life, as well as the need for repositioning the image of the country in the existing international environment. To achieve the goal, there were considered the following objectives: the determination and assessment of the components specific for the country’s image of the Republic of Moldova and the necessity of rebranding for this country. That’s why we used the operational information concerning the budgets execution of the administrative-territorial units for the last three years, and namely the fee for local symbols use and a pilot survey. Following the results of the research, we can say that the new generation has rather a negative perception of the features characterizing the country (corruption, bureaucracy, exodus of human capital across national borders), all of them concerning the political environment, however there were also defined the guidelines that will help to design a new brand of the country. en_US
dc.language.iso ro en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject globalizare en_US
dc.subject marcă comercială en_US
dc.subject politică de dezvoltare en_US
dc.subject Republica Moldova en_US
dc.subject globalization dc. subject en_US
dc.subject trade marks en_US
dc.subject branding
dc.title Percepţiile noii generaţii asupra identităţii şi imaginii Republicii Moldova en_US
dc.title.alternative The new generation’s perceptions of the identity and image of the Republic of Moldova en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account