IRTUM – Institutional Repository of the Technical University of Moldova

Substantiation of marketing activities for the production of sea buckthorn for agricultural enterprises in the Republic of Moldova

Show simple item record

dc.contributor.author MÎRZA, Sergiu
dc.contributor.author PITUŞCAN, Feodosie
dc.date.accessioned 2025-07-21T11:35:59Z
dc.date.available 2025-07-21T11:35:59Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation MÎRZA, Sergiu and Feodosie PITUŞCAN. Substantiation of marketing activities for the production of sea buckthorn for agricultural enterprises in the Republic of Moldova. Journal of Research on Trade, Management and Economic Development. 2020, nr. 2(14), pp. 43-53. ISSN 2345-1424. en_US
dc.identifier.issn 2345-1424
dc.identifier.uri https://repository.utm.md/handle/5014/32905
dc.description.abstract Activitatea de marketing în agricultură în Republica Moldova încă n-a obţinut o răspândire largă. Această situație se poate explica prin faptul că multe produse agricole sunt cultivate sau fabricate în cantităţi insuficiente pentru satisfacerea cererii consumatorilor autohtoni, iar importanţa şi rolul marketingului în condiţiile deficitului de mărfuri rămâne minor, ceea ce este nejustificat. În lucrare se argumentează necesitatea şi modalitatea de implementare a activităţii de marketing în cadrul entităţilor agricole. Se concretizează noțiunea de agromarketing și se analizează particularitățile activității de marketing la producerea cătinii albe, care este obiectul de studiu în cadrul proiectului instituţional cu denumirea: „Elaborarea tehnologiei de producere a cătinii albe în sistem ecologic şi a prelucrării fructelor şi biomasei” aprobat pentru finanțare prin Programul de stat pentru anii 2020-2023. Lucrarea poate sta la baza elaborării politicii de marketing la cultivarea cătinii albe. Se argumentează necesitatea elaborării politicii de marketing care începe cu fundamentarea necesității de realizare a activităţii în baza conceptului și principiilor de marketing și are misiunea de a convinge antreprenorii din agricultură să implementeze activitatea de marketing în cadrul entităților agricole. en_US
dc.description.abstract In the Republic of Moldova marketing activities in agriculture have not yet become widespread. This situation can be explained by the fact that many agricultural products are not grown or manufactured in sufficient quantities to meet the demand of domestic consumers, and the importance and role of marketing in conditions of shortage of goods remain insignificant, which is unjustified. The article highlights the need and the way of implementing marketing activities within agricultural enterprises. It specifies the term of agromarketing and analyzes the peculiarities of marketing activities for the production of white sea buckthorn, which is the subject of study in the framework of an institutional project called: “Development of technology for white sea buckthorn production in the ecological system and the processing of fruit and biomass”, approved for funding by the State Program for 2020-2023. This paper can be considered as the basis for developing a marketing policy for the cultivation of white sea buckthorn. It supports the need to develop a marketing policy that begins with the rationale for the implementation of activities based on the concept and principles of marketing and has the mission to convince agricultural entrepreneurs to implement marketing activities within agricultural enterprises. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.rights Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States *
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/ *
dc.subject politici en_US
dc.subject activități en_US
dc.subject tehnici de marketing en_US
dc.subject exploataţii agricole en_US
dc.subject cătină albă en_US
dc.subject policies en_US
dc.subject actuvities en_US
dc.subject farms en_US
dc.subject marketing techniques en_US
dc.subject Hippophae rhamnoides en_US
dc.title Substantiation of marketing activities for the production of sea buckthorn for agricultural enterprises in the Republic of Moldova en_US
dc.type Article en_US


Files in this item

The following license files are associated with this item:

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States Except where otherwise noted, this item's license is described as Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 United States

Search DSpace


Browse

My Account